Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

LISA SYMPATISERAR MED DOM GRÖNA

Av Jonas Johansson - 23 maj 2011 15:49

Lördagens morgon fiske skulle visa sig vara varken bättre eller sämre än det kvälls fiske jag bedrivit dom senaste veckorna. Jag ser mig själv fortfarande som lärling inom gös fisket. Galning!! Skulle nog en del av mina vänner kalla mig 

Visst har jag fiskat gös under 5 års tid, men det är först dom senaste 2 åren som jag tycker att jag gått in för det seriöst och verkligen försökt testa mig fram,läst tips i tidningar och på nätet och på senare tid även fått en del intressanta tips från Gösexperten. Jag har märkt att detta har gett resultat i form av mer gös och större gös.


Klockan ringde redan 02:15 i lördags morsen och när jag hasade mig runt i köket undrade jag egentligen vad fan jag höll på med.

Jag undrade även om Lisa varit uppe under natten och hällt 2 ton salt i mina ögon då jag stod framför spegeln och såg dom blod sprängda ögonvitorna.

Ut i morgonmökret och mot båten.  

När jag hade riggat spöna och skulle kasta loss kollade jag klockan och sen snabbt på min rygg och jag hade ett snigelskal sittandes där. 04:00.. Hur fan kan jag stiga upp 02:15 och vid 04:00 är jag fortfarande inte ute på sjön.


Vid 04:40 hade jag i alla fall fått ut grejerna och satt med en kopp kaffe och såg solen stiga över träd topparna   Det var minst sagt kyligt så här på morgon kvisten men kaffet värmde.

Jag fick vänta till 07:00 innan dagens första gös högg.

  En 55 cm som var uppe och hälsade på innan han fick sin frihet åter. Av någon anledning så förvandlades den blivande prognosen på 2-3 meter/s och klarblå himmel till ett blåsande helvete med en massa moln.

Min kära Lisa kom ut vid 10:00 och åt frukost med mig i en vik. Nä vi låg INTE.

I denna blåst han nog vägrat krypa ur sitt skal om jag försökt.

Trummade på efter frukost och det fastnade en liten gös till   Blåsten gjorde fisket surt och vid 11:30 sa jag till Lisa att vi skiter i det. En lite gös stackare satt på ett av paravan spöna. Han var så liten att han inte syntes på bild  och när Lisa vevade upp ett av spöna satt en liten av dom "Gröna" på.  


Dagens tur får betyg:3 gösar och då är det Lisa som väger upp rundan. Hemligheten till att få mycket fisk är....................Att fiska mycket  

Jag nöter vidare och ser redan fram emot nästa tur.

Wobbler ligan uppdateras i morgon.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards