Alla inlägg under maj 2014

Av Jonas Johansson - 2 maj 2014 16:57

Det slås PB till höger och vänster av fan och hans moster, det plockas upp gösar upp mot 10 kilo i vartenda jävla hörne av Sveriges avlånga land. Av mig??? NEJ NEJ nej, inte av mig inte FÖR JAG ÄR JU FÖR I HELVETE ALDRIG UTE OCH FISKAR NU FÖR TIDEN. Hur fan skall jag hinna med att fiska när man skall vara en fantastisk sambo, en underbar far till aborren o mörten(våra barn Vincent och Emilia) jag har precis bytt jobb och som om inte det räcker skall jag springa ett 400m lopp pga av att jag inte kan hålla min stora käft stängd!!!


Men så idag slog drömmen in. premiärturen för i år skulle avverkas och gösen är alltid bytet.

Hur fick jag helt plötsligt en lucka för fiske??? JAG MÅSTE UT OCH FISKA ANNARS DÖÖÖÖR JAG utbrast jag till min sambo Lisa. Repliken lät inte vänta på sig. Åk då sa Lisa, det kan vara skönt att bara ha 2 barn att ta hand om.....


Ringde Clewan igår kväll och klockan sattes på 05:45.

I vanliga fall är jag realist i det mesta men när det kommer till gösfiske kan det lätt sväva iväg. för det mesta har jag satt svenkt rekord på gös innan jag ens hunnit lägga i båten, så även denna gång trots att jag vet att Clewerlake inte ens innehåller så pass grov gös!!!


Lotteriverket tillika SMHI hade lovat oss gynnsamt väder och endast svag vind hela dagen vilket man som vanligt inte helt vågade lita på utan tog med dykardräkten ifall att en tornado skulle svepa in.


Clewan stod redo utanför sin stuga vid 07:15, han såg lika tänd ut som en Lemur(bra eller dåligt det vet i fan)

 

Silverkungen skulle läggas i och det vara bara 2cm djupt i pölen så det var bara att strippa och vada ut båten.
Hur kallt vattnet var? 2cm och då skall ni ha jävligt klart för er att vi börjar en bra bit över 20...
I med båthelvetet och fixa i ordning grejerna för nu jävlar skulle Clewerlakes sjöodjur få sig en omgång.
    08:00 trummade vi igång och sjön låg likt ett lik!!!! HELT STILLA SÅ KLART. Det dröjde bara en timme innan det högg på mitt ena spö.Kändes extremt tamt och kunde för ett ögonblick knappt avgöra om det satt nåt på. men så flöt den gamle gösen upp och bogserades in. En gös som inte verkade vara i allt för bra kondis. Jävligt lång men tunn som ett gammalt knäckebröd.
 
Den jäveln är ju totalt ut knullad sa Clewan, jag var beredd att hålla med. vi snabbade oss att fota och väga för att sedan se den åter simma ner i djupet av Clewerlake. 3.5kg vägde den utknullade gösen. Kanske blir det mänsklighetens nya 5-2 diet. Ligga 5 dagar vila 2... Vi var vid gott mod efter Göstas besök och firade med lite kaffe o macka.  
Clewermaister den gamle IFK legenden i egen hög person avnjuter enköppkaff. Moralen fick sig efter detta en knäck då vinden tilltog kort efter 10 snåret. Gösen lös med sin frånvara och fram till 11:00 var det endast en miniatyr av dom gröna jävlarna som högg. vi kröp längre och längre ner i båten för att undvika nordan vinden som ökade mer för varje timma. Lotteriverket hade gjort det igen, svag vind I HELVETE HELLER. satt faktiskt ett tag o inväntade tornadon men turligt nog slapp vi den. Det märktes att jag varit ifrån fisket ett tag då vi båda på kommando vid 12:30 vrålade NU SKITER VI I DET. Vekt att vika ner sig över endast 4,5 timmars fiske jag vet. Men mina 3 läsare ni måste förstå att det tar lite tid att återfå toppform. Ni får jämnföra det med när ni själva inte legat på ett tag, Ni kör ju knappast stora OS programmet då utan är nöjda om ni passerar 5 minuters vallen. Bra gubbar då vet ni hur läget är!!!

Bara att inse att man spelar inte champions league utan att ligga i som en liten blå, Faktum är att jag spelar ju inte i något lag alls eller fiskar för något team heller. Ensam är stark i dessa dagar då fiskare horar ut sig till högstbjudande för att bli sponsrade. Känner ni er träffade Frallan och Fidde??? Va!!! skulle jag vara avundsjuk för att ni är bättre fiskare än jag och dessutom sponsrade pga detta, det var det löjligaste jag hört meeeeen oxå DAGENS SANNING!!!
Jag vill oxå dra Gösjävlar i parti och minut på runt 8kg. JAG VILL OXÅ VARA SPONSRAD........SPONSRA MIG FÖR HELVETE ERA JÄVLA SPONSORER!!!!!!!!

Eländet slutar inte där. Gösexperten var ute på nån form av korståg efter gös för ett tag sedan och var dessutom djävulskt framgångsrik. gösar på 4,9   5,0   6,9   7,3 och en kratig best på 9,2. NIKLAS SJÖBLOM GÅR PÅ VATTEN TJA LA LA LA LA  LALALALA skanderades troligtvis från stugorna kring sjön där han var.
 
7,3 kg vacker gös.

Sen har vi vidundret från avgrunden nedan.
 
9,3kg Underbar skapelse. Helt Sjukt Sjöblom och ett stort grattis.
Får nog börja stalka dig än hårdare(vet i och för sig inte om det är möjligt)

Ni ser mina 3 läsare det finns dom som kan fiska feta gösar!!!  Håller ni ut en si sådär 40-50år
till så kan jag nääääääästan lova att jag skall visa upp en liknande gös. Hang in there BIG3
För rätt var det är hotar jag med politisk fasta(själv svält) hemma och då kan det nog öppna sig
en lucka för fiske igen....

Va!!!! Hörde jag sponsring????????????????????????????????????.....................



































































Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards