Alla inlägg under februari 2017

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er

genast att hålla för öronen för här kommer det!!!!

KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRT
ARNA!!!


Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moget? Inte speciellt men väldigt skönt.


Helvetet började redan förra lördagen då det var dags för årets första pass från isen

i jakten på Gösta.


HUNTING GÖSTA PART I.


Förutsättningarna var inget fel på då jag blev upp plockad 06:00 på lördagsmorgonen, jag var i högform liksom

"haj mörtarna" jag införskaffat som med sin storlek hade kunna äta upp vilken mindre hundvalp som helst.


Björn hade lyckats tvinga upp sin 13 åriga son Leo som för att inte trilla ihop som ett korthus troligtvis redan tryckt 5-10 redbull!!! Dagens ungdom är makalös fnös jag och tänkte tillbaks på min egen barndom där man redan som 5 åring blev tvingad och hotad att titta på Fredagen den 13:e där Jason med sin gamla Bambu maschetas gick lös på tonårskåta ungdommar i sina hajk stugor. Lätt att skratta åt idag, men som fem åring med stirrandes ögon större än Boris på Lökaberget satte det spår för livet med konstansta madrömmar mellan 5-10 års ålder.

Mina bröder var riktiga praktsvin med ett sinne för humor endast självaste Adolf hade uppskattat.


Vi var äntligen framme vid DeadLake och fullmånen skulle visa oss vägen.

 

 

Det är ju märkligt att varje gång man skall ut och fiska, sommar eller vinter så är det som ett helt jävla flyttlass skall med.Varenda jävla liten pryl skall med för TÄNK OM den inte är med, JA vad händer då Jonas ?

Inte fan kommer helvetet frysa till is och gösarna börja flyga i alla fall.

 

Den viktigaste faktorn till att vara en bra arbetsledare är att lura arbetarna till att

tro att just det dom gör är så sjuuuuuuuukt viktigt. Borras inte hålen helt korrekt får vi ingen fisk Björn.

Klarar du av det tror du?

Ja Jonas inga problem svarar Björn nickandes ett flertal gånger innan han nervöst sväljer.

 

-Leo håll dig till Björn och sluta kolla genom isen med din kikare.

 

 

Klockan hade hunnit bli 08:00 och samtliga 10 spön var ute.

Sjukt skönt att kunna sätta sin ner i Base Camp och avnjuta frukost.  

Detta var väl ett av 2 glädjeämnen denna dag då helvetet skulle börja.


Det var allt från missade hugg,falska utlösningar till dåliga krokningar,

Hahaha jag vet vad ni läste FALSKA UTLÖSNINGAR, Vad fan kriver man då era sexmissbrukare

när mörten själv löser ut???

Vi sprang som yra höns över isen och det enda vi landade var dessa "Gröna" djävulsdyrkarna i miniatyr

format. För att en av dom "Gröna" ens skall får visas på bild i denna eminenta gös blogg krävs det en minimumvikt på 5kg. 

 

 

Dagens andra gjädjeämne anlände runt lunch och lyfte upp mitt bistra humör rejält.

           

LA FAMILIA.

 

När Famijen åkt hem efter en snabbvisit högg det endast en gång till.

Ännu en av dessa "Gröna" gjorde sig påmind.

 

 

Jake The Snake lyckades genom sin "Fluktar Kikare" fånga oss på bild från en stuga 500m bort.

Vad kikar du på endast iförd Y-front kalsonger när inte vi är på sjön????

HHHHmmmmm skämmande tanke, säger bara, se upp grannar för "El Flukto"


Jag Tackar Björn och Leo för det trevliga sällskapet, men allvarligt talat så kan denna runda 

DRA ÅT HELVETE!!!!!!!!!




HUNTING GÖSTA PART II.

 


LÖR morgon 18/2 kl 09:00

 

 

MEN FÖR I HELVETE LISA!!!!!

 

-Hur fan skall jag kunna blogga om ungarna skall sitta i mitt knär och dela upp sitt lördags godis med millimeterrättvisa medans den där finnjäveln Arja Saijonmaa skråla "Högt över havet o bort emot land" på tvn.

 

Lisa bara ruskar på huvudet..... Med all rätt, hon har ju trots allt inte två utan allt som oftast tre barn att ta hand om.

En gösfiskande jättebebis i 40 års åldern!!!!! Låter som en titel tagen ur en tysk porrfilm.

 

Vi backar bandet lite mer än ett dygn. 

Klockan var 05:05 När Morgan Freemans okända svenska son Robert Friman ringde och undrade vart fan jag höll hus.

Ta det lugnt Gary Glitter jag är på gång svarade jag.

 

Jag och mörtarna från "Mört Arnes" var på G.

Någon som inte var på G var Friman. Ett lik entrade bilen och anledningen på detta kommer så småningom uppdagas.

 

Helt andra förutsättningar idag, snön var borta,vatten över i stort sett hela sjön

och nån plusgrad i luften. 07:30 och alla spön var ute.  

Friman i egen hög person.

Dags att ta en återställare då anledningen till likstelheten hette ett antal intagna Norrlands Guld

dagen innan och 3 timmars sömn. Vi fick i lugn och ro äta korv dricka Kaffe och slänga lite käft.

Det var oroväckande lugnt, noll aktivitet första timmen gav inga bra förhoppningar.

Men så plötsligt händer det ingen någonsin hade kunnat förutse......Friman ställer sig upp hastigt 

och utbrister, JAG MÅSTE SPY.....

VA?????

 

Jag måste spy säger han igen och börjar glida omkring med broddarna på isen.

 

Sagt och gjort, dom nyss intagna korvarna kom upp nästan intakta.

Bakfull??? Nä om man frågar Friman var det fel på korven MEN jag spydde ju inte!!!!!

Ni får dra era egna slutsatser.

Det oroväckande lugnet fortsatte ända fram till 10-tiden innan första "fället" kom.

Dessa satfläsk till "Gröna" var på igen.Två missade hugg efter det innan en otroligt glädjande

överraskning.

 

Kapten 2-kilos Boris presenterade sig.

Känns fortfarande overkligt och ett kraftigt PB.

Några snabba kort och vägning sen fick han simma tillbaks.

 

Efter detta kom det igång ordentligt med landade "Gröna" och missade krokningar.

 

En av dom "Gröna" höll tom måttet för att få visas upp i denna Gös blogg. 5kg fick sin frihet åter.

 

     

Efter lunch dog det ut för att runt 15 tiden började hugga under en kort period. Vi lyckades landa ytterligare en av dom "Gröna" och jag skäms att säga det men KUKHELVETESJÄVLAR jag tappade en gös vid hålkanten på runt 3 kilo.

Ingen rolig avslutning på dagen men Hej!!!! Skam den sopa som viker ner sig.

 

16:00 och vi fick avbryta pga att andra aktiviteter stod på kvälls schemat.

 

Nöjd blir jag aldrig med någonting, men denna dag var helt ok.

Om vädret tillåter är ett pass planerat till nästa helg.

 

Ikväll får du se upp Lisa för då skall du få en omgång!!!!!!

 

Till Big 5 önskar jag en trevlig helg och på återseende.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards