Alla inlägg under augusti 2011

Av Jonas Johansson - 11 augusti 2011 22:48

Det kändes som det var evigheter sen jag var ute på min senaste gös runda.

Jag får backa bandet ända till den 31 Juli då jag var med Niclas Sjöblom aka Gösexperten på en trolling tur i "Secret Lake"


Men du var ju ute med Mari en kväll oxå !!


Var ute på sjön var rätta ordet, vi hann ju för fan inte få i spöna innan hon ville åka hem.   Mari Lundquist aka Raggmunken.


Rundan med Mari räknas inte ens som en fisketur. Det var sagt att vi skulle köra mellan 1700-2200... Vi var ute vid 17:00 och lyckades ta denna bild innan vädrets makter satte stopp innan vi ens fått i spöna.   Tro fan att det drog rätt mot oss.

Vid 18:00 började vi fiska trots hård blåst och protester från Mari.


2 timmar senare var hon trött på fisket och vid 21:00 hade vi packat ihop.

Jag ger absolut Mari en eloge för att hon satt och visade benen. Men att du får följa med fler gånger och fiska kan du glömma.

Du är numer en av tre som är bannlysta från fisketurer i min båt. Behöver väl knappast nämna att Jessica "lederhosen" Bublies och Bastarden Björn är dom andra två.


Nu till dagens FISKE tur som var så efterlängtad.

  Jag hade ute grejerna vid 16:30.

Jag njöt av att vara ute på sjön igen, mackan från smålänningen var det inget fel på heller. Folk frågar ofta vad jag gör i båten i 6 timmar.. Svaret är enkelt!

Jag FISKAR  


Vilket skulle visa sig vara sant vid 18:00

  En härlig aggresiv 4,5 kilos gös högg på en av mina Nissar.

Ett kort senare fick den sin frihet åter.


Rätt nöjd satt jag och kollade på skådespelet som utspelade sig på himlen. Jag var övertygad på att en stört skur skulle anfalla mig när som. Kika in bilderna så fattar ni vad jag menar.

  

     

       Men som genom ett mirakel fick jag inte en enda droppe på mig.

Vid 21:00 började jag packa ihop utan att jag haft några fler hugg.


Dagen runda får 3,5 gösar för det otroliga skådespelet nature bjöd på, men gösen var naturligtvis kvällens höjdpunkt.


Wobbler ligan är uppdaterad.  


Av Jonas Johansson - 2 augusti 2011 07:12

Att ha en mentor är få förunnat. Men frågan är hur det känns för mentorn att ofrivilligt vara mentor åt någon?

   Niclas Sjöblom aka Gösexperten är den bästa gösfiskaren jag känner till.


Ja ja ja ja!!!! Jag vet var ni tänker. Han,hon,den eller det är mycket bättre gösfiskare än Sjöblom!! Det är mycket möjligt, men jag känner väl för fan inte till dessa..


Hur som helst så har denna kompetenta gösfiskare blivit min ovrivilliga mentor som jag lite då och då terroriserar med sms om fångst rapporter och fiske tips.

Förhoppningsvis anser han mig inte som en "stalker"(vilket innebär att jag slipper rättslig process) i söndags bjöd han med mig på en tur.


Jag tycker absolut att man skall gå sin egen väg när det kommer till fiske och dra sina egna slutsatser, men bara en idiot skulle avstå från att lyssna på en erfaren och framgångsrik gösfiskare som Sjöblom.


Ni fårstå ju själva att denna fisketur var rena Julafton för mig.

Sen att Sjöblom kanske tycker att det var "tusen frågor" är ju en annan femma     

Vädrets makter var med oss och endast krusningar på ytan gjorde sig påminda under kvällens gång.

  Vi nötte på,efter 1,5 timme small en fin 2,5 kilos gös på.


  Sjöblom hade verkligen allt som behövdes när det kom i fiskeväg. Detta är definitivt min nästa investering. Vilken känsla att spöklikt bara glida fram längs vattnet.


Jag ska bara få med Lisa på att sälja barnvagnen för att köpa en elmotor!! Inte världens bästa odds på detta kanske.

  Vi fortsatte att nöta på och såg solen droppa.

  Jag fortsatte med mina "tusen frågor" och innan kvällen byttes till natt så small det på en gös på närmare 3 kilo.Eller som Sjöblom uttryckte det: Standard gös.


När vi packade ihop och begav oss hemåt så måste jag säga att det varit en riktigt givande kväll och att Sjöblom inte slängt mig i vattnet ser jag som ett gott tecken.


Denna runda får: 4 gösar. För att bli en bättre fiskare skall man fiska med dom som är bättre...


Wobbler ligan är uppdaterad.


Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards