Direktlänk till inlägg 1 april 2013

4 KILOS GÖS I RETUREN

Av Jonas Johansson - 1 april 2013 18:47

Jag hade inför påsken bestämt för att gå 2 fighter mot gösen.Man kan väl lugnt säga att det inte alltid blir som man tänkt sig. På förhand skulle jag tippat storvinst på hemmaplan under onsdags passet, sedan skulle jag försöka gneta mig till oavgjort på bortais under påskadagen. Det skulle visa sig bli ett helt annat scenario!!!!


I onsdags hade jag inte bara lyckats ta ledigt från jobbet utan även bokstavligt talat lyckats LURA med mig Niclas "gösexperten" Sjöblom. Sjöblom är en kille som levererar storgösar på löpande band!!!! Hur får man med en sådan kille på ett ispass där man själv inte levererat gös över 3,5 kilo i år??? Man ljuger!!! Han visste att dom yttre förutsättningarna var på topp och det enda jag gjorde var att spä på med en plats som levererade just det:STORGÖS.

Ja ja ja.. Jag vet att det är fult och ljuga och det kostade mig nästan livet.( Men i krig och jakt på storgösen är allt tillåtet).


Vi möttes upp på onsdagsmorgonen och började vandra ut på isen mot vårat mål.  

Vädret var på topp och visslandes satte vi ut våra grejor. Detta kanske var dagen med stort G som i Gunnar... Hmmm

Gösta menar jag. Fan det här ser bra ut Sjöblom eller vad säger du?? Det är bäst för dig att det levererar hörde jag honom muttra... Jag fick en klump i magen då jag påminde mig själv om att jag ljugit ut honom på isen...

 

Timmarna gick och huggen uteblev. I ett desperat fösök att Leverera gös gick jag runt och ropade i hålen efter gösen.

Jag såg ju Galenskaparna tjata upp en gädda en gång så i min desperation verkade denna galna ide inte alls speciellt tokig. Funkade ICKE!!!!

 

Jag drog igång grillen för att försöka förlänga livshanken lite.... Med korv i magen kanske Sjöbloms tankar på att sänka mig i ett av hålen skulle försvinna....

 

Kvällen närmade sig med stormsteg och jag såg mitt liv rinna ut i sanden, eller i detta fall snön.... Grejorna var inplockade och Sjöblom blick sa allt. 2 kontakter på hela dagen skulle inte räcka för att jag skulle undvika att bli sänkt i ett av dom borrade hålen på vägen hem....


Men jag hade ett sista galet alternativ. På vägen hemåt sneglade jag konstant mot Sjöblom och till sist skrek jag!!!!


KOLLA!!! KOLLA SJÖBLOM EN BANAN!!! HAN MÅSTE HAR HAFT DEN MED SIG.... DET ÄR JUREKS FEL ATT GÖSEN INTE HÖGG!!!!!   


VAD I HELVETE skrek Sjöblom när han med glödande ögon plockade upp bananen!!!!!

 

Martin "JUREK" Andersson... Kom ut objuden till våran fiskeplats efter att ha kollat upp våra nummerplåtar på bilarna vid land och slog sig ner i ENDAST 6 timmar.

Det är ju som dom säger: Var och en skäms för sig.

Hade då JUREK förstört våran fiskedag genom att haft med sig den förbjudna frukten??? 


Nä det hade han inte.... Inte nog med att jag ljugit ut Sjöblom på isen, jag planterade även bananen där när jag plockade in grejorna för att sen skylla på JUREK... VADÅ!!!!!!!!    Bättre han än jag.


Sjöblom upprepade ett mantra som jag tro löd: YOU CAN RUN BUT YOU CANT HIDE...

Sorry Jurek men jag hade inget val.....



....................................PÅSKDAGEN.....
.............................


Det var dags för returmatch mot gösen och jag var fortfarande lite omtycknad efter förra ispasset.

Trots att jag skulle vara glad att jag kom undan med livet i behåll sved det lite mer att ha forlorat matchen mot gösen, dessutom på hemmaplan.


Denna dag var det bortais i form av "Clewerlake" och istället för att toppa laget med en stjärnspelare i Sjöbloms kaliber körde jag idag med ett jämnare lag som inte direkt stack ut åt nåt håll. D.v.s Jag och Clewan.

 

Väderförhållanderna var denna påskdag var desamma som sist. En kall kår gick längs ryggraden då jag funderade på

vad jag gjort mot Jurek.... Var han vid liv?? Eller låg han på botten av Sjöbloms mörttank!!!


Vi bytte plats denna gång trots att vi förra passet på "Clewerlake" lurade upp en 3kilos gös.

Clewan var heltänd och fick inte mjölksyra förrens han borrat 2 hål i 40cm tjocka helvetes isen.

Dags att visa gym musklerna tänkte jag och började borra...


När jag släppte ner mörten i 4:de hålet small det direkt. Mothugget satt som en keps. SMACK,,, 2 rusningar senare

fick den "gröne" se dagens ljus. Som jag tidigare berättat för mina 3 läsare kan dom "gröna" dra åt helvete ihop med samtliga lag som någon gång slagit ut Brynäs ur ett SM-slutspel( vilket troligtvis är samtliga lag i elitserien)

Men trots detta behandlas dom givetvis med respekt. Inget foto i denna blogg men den fick givetvis sin frihet åter.


När jag precis satt ut det sista angeldonet ropade Clewan: Hej... Bakom dig!!!

  Fäll på ett av spöna!!!

Jag smög mig sakt utåt och när jag kommit fram hade den gått 15 fot och gick fortfarande.

Inte mycket att tveka på tänkte jag och gjorde ett kraftigt mothugg.

Kände att det var lite tyngd i den och allt pekade på gös...


Uppe vid hålet innan den rusade igen. HÄRLIGT GÖS!!!

 

4163g.

Nytt PB från isen för min del.

 

THE GÖS WAS SO NICE YOU GET TO SEE IT TWICE.


 

Efter lite vägning och fotografering fick denna skönhet simma hem igen.

Varför ta man med ett kort där man släpper tillbaka gösen????


Tänkte bara jag skulle visa alla IDIOTER som plockar upp precis allt dom får att det borrade hålet ni gjort

inte bara är envägs... Det GÅR att släppa tillbaka fisken i samma hål man plockar upp den ur.

 

Rätt kaxiga över 2 träff och 1bom innan alla grejor var ute satte vi oss vid BaseCamp och unnade oss lite korv och varsin 3,5a.


Det skulle snart visa sig blir en lång väntan till nästa hugg och Clewans tålamod började tryta.

 

Han gick en runda och taktiksnackade boxplay med mörtarna men förgäves.

En gös skulle visa sig vara oss övermäktig. han lurade oss 2 gånger under eftermiddagen innan vi framåt 16:30

Bestämde oss för att ge upp.


Ännu en härlig dag på sjön med nytt PB från isen måste ändå räknas som en seger.


Jonas-Gösen

   1   -    1


Håll utkik min trogna 3, rätt var det är blir det fiske igen.





 
 
Ingen bild

Daim

2 april 2013 21:57

Nya grillen ser bättre ut , har som sagt en ny flytoverall :) när tillfälle ges.

Jonas Johansson

3 april 2013 07:01

Den funkar fin fint.
Skall se om vi inte hinner med ett pass innan isen släpper:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards