Alla inlägg under februari 2018

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

  

Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte.

Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fiskare ger sig ut på 5cm tunn is, MEN nu är jag varken en pårökt biblisk figur eller en självmordsbenägen raggare som ger mig ut på is under 10cm. Men detta är ju givetvis inget jag säger till folk så sprid för helvete inte detta vidare!!!

Så när Friman aka "welding bastard" frågade om vi skulle våga oss ut så blev svaret:


-Våga oss ut? Puuuuh gosse är det över 5cm vågar jag köra timmerbil på isen. Är du feg Friman?

-Va Näää njaaa säger du att det är säkert så litar jag på dig. 

-svälg!!!! o jag som hoppats han skulle fega ur!!!!!!! 


Va i helvete ska jag vara så stor i käften för tänkte jag för mig själv när jag i fredags kväll satt o kollade över utrustningen då mobilen ringde.


Friman: Mörtarna är ju döda, allihop är döda!!!

Jag: Det är ju för fan Mört Arnes muterade mörtar vi pratar om, dom kan inte dö, Byt ut vattnet.


Sagt o gjort och Wooooolla så var den Fule lever.


En något stressad Friman bombarderade mig med sms långt in på natten. Tro du dom lever? Tänk om dom fryser?

När sista frågan kom 02:00 Tänk om räven tagit dom? så brast det. Jag ringde upp och väste GÅÅÅÅÅOOOOLÄGGDIG.


Vi var ute vid Clewer Lake lördag morgon 06:30 och isen såg bra stökig ut.

 

Precis innan vi skulle gå ut på isen slog jag mig för pannan.... Fan jag glömde en sak vid bilen, gå du Friman så kommer jag ikapp.


Jag smög bakom ett träd och studerade Welding Bastards första 200m på isen, jag var förvånad att den höll, skönt tänkte jag!!! Visslandes tog min pulka och på tryggt avstånd vandrade jag bakom "isharen"

 


Som vanligt fick man göra grovjobbet vid utsättning av spön (jag borrade i alla fall ett hål)

Vi 07:30 hade vi nästan sänkt ner "Den Fule" i samtliga hål när jag hör Friman ropar, jag tror det är hugg!!!

Mothugg Friman gör mothugg för helvete!! Smack, han satte den som en keps och kampen och längtan efter "Den Gode" var igång, likt en gasell löpte jag över den luriga isen utan tanke på att få möta det svinkalla vattnet.

Den var nästan uppe vid hålet när jag frågade om det var gös, Ja tro det svarade WB..... MEN när den fattige bli rik blir han fan lik!!!!! GÄDDJÄVEL skrek jag när jag såg "Den onde" glida förbi hålet under isen.

Efter några korta rusningar landades aset för fotografering. 4,5 kg slem coming up.

 

"Welding Bastard" poserar glatt med "den onde"


Sen var det tyst,trögt läääääänge.

 

Vi testade att köra det gamla "fika" tricket för nog fan hugger det alltid när man är som minst förberedd,men trots både grillad korv och kaffe på maten var det stilla på samtliga spön, 

Det gick ända fram till lunch innan nästa fäll kom.

När vi indian smög fram till hålet hann vi båda yttra att det var dags för "Den gode" att presentera sig, ett stabilt mothugg och den satt som en bira en fredagskväll.


Men det var väl då själva faaaaaaaaaaaaaan, Den onde hade visat upp sig en andra gång och i all frustration och besvikelse struntade vi i fotograferingen och denna mindre variant fick simma hem under den jävla sten den kröp fram ifrån.


Friman försökte muntra upp mig med att säga att vi fördubblat dagens skörd, jag vände mig mot honom och yttrade dom bevingade orden "en stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem".

Med betonkepsar återvände vi till Base Camp.


Nu började en strid mot klockan. Den blev både1,2,3 och nääästan halv fyra innan det small igen.

 

Satan vad gött, Den gode gjorde entre och betonkepsarna var ett minne blott, 3,5kg Gösta Eastwood.

 

Solen började gå ner men knappast Friman stånd som hade varit konstant sedan vi bärgade gösen.

Vi ville inte ge upp men en heldag på sjön tar ut sin rätt.

 

vid 17:00 vek vi ner oss.


Vi kom vi såg (den gode,den onde, den fule) vi segrade. Vad säger vi då om dagens fiske.

OOOOAAAAAA TJAAAAA Helt ok som Roger aka "Welly Häääly" aka "Silverback" aka "looklikejamesbond"

hade sagt.


Inte en av mina bästa prestationer men likt ett rehab borde jag stillat den största abstinensen hos mina fem läsare.


Lika säkert som morgonståndet är att jag utlovar ett inlägg innan isen släpper.


Out El Guapo.













Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards