Alla inlägg under september 2015

Av Jonas Johansson - 12 september 2015 08:01

Hade gått och skrävlat på jobbet om hur jäääävla stora gösar jag brukade få och för 3 veckor sedan hade jag med Johan "Lill Adolf" Adolfsson och Robert "Jonny Puma" Friman ut till Clewer Lake, KATASTROF då vi på 5 timmars trolling endast lyckade lura en stackars 1,5 kilos gös, Skällsorden haglade på vägen hem från mina kumpaner denna gång.

Lill Adolf: VA FAN DU SA JU FÖR HELVETE ATT DU KUNDE FÅNGA STORA GÖSAR!! JAG KUNDE JU FÖR HELVETE LIKA GÄRNA VARIT HEMMA OCH TITTAT PÅ PORR.....

Ja faktum var att det var rena lynsch stämmningen i bilen och mitt annars så höga självförtroende hade fått sig en rejäl knäck.

De 2 närmsta veckorna på jobbet fick jag spendera i ensamhet, jag var utfryst,utskrattad och nere på botten.

Vad gör man när djävulen knackar på dörren och överlämnar en lapp som lyder JAG HAR GJORT SLUT undertecknad stor Gösta. Lägger man sig ner och dör???

I helvete heller, man går in på nätet och beställer trollingspön,rullar,spöhållare,sidoparavaner och ekolod med structurescan trycker på köp för att sen vråla rätt ut: DU SKA INTE TRO DU KAN LÄMNA MIG GÖSTA, DET ÄR DU O JAG FÖR EEEEEEVIGT!!!!

Sen att Chefen kör ut sitt huvud från kontoret och fråga: Gösta!!! Heter inte din sambo Lisa!!

Det får man bara ta.


Så igår lyckades jag övertala Lill Adolf och Jonny Puma att följa med på ett trollingpass på Dead Lake gen 2.

Inte för att jag egentligen ville ha med dom,men för att återupprätta min heder och kolla av hur mycket dom smutsat ner mitt gösrykte på stan och kanske sänka dom för evigt i Dead Lake för att minska ytterligare spridesryktning om att jag var slut som artist.


Båthelvetet var rampad Lill Adolf var i båten, Med full gas studsade vi fram på gässen mot Jonny Pumas stuga.

I båten för helvete Jonny skrek jag och Jonny Puma han knappt sätta foten i båten innan jag gjort en 180 gradare och vridit om till full gas, ingen tid att spilla grejerna måste ut!

 

Hade nog i grejerna strax efter 18:00 och vinden hade lagt sig. Tyckte jag såg göslegenden Marcus "Frallan" Frannson glida omkring och pricksjuta men när han såg min trålare komma glidandes fick han panik och åkte hem!!!

Det gick en halvtimme sen hade Lill Adolf tröttnat: VA FAN ÄR DET HÄR!!! DET BLIR VÄL LIKA JÄVLA BRA SOM FÖRRA GÅNGEN NÄR DU TOG OSS TILL DEN SJÖN SOM SKULLE VARA SÅ JÄÄÄÄÄVLA BRA!!!

Jag lyckades lugna grabbarna genom att visa panorama bildtagning på telefonen,dom blev som barn på julafton!!

 

Låt mig PRESENTERA BARNEN: Johan "Lill Adolf" Adolfsson till vänster och Robert "Jonny Puma" Friman till höger.

Jag visste att inte detta trix skulle hålla dom lugna länge till så det var bara att hoppas att val av wobbler djup och rutt skulle ge oss ett möte med Gösta.

GUD HÖR BÖN.

Klockan 19:00 hade Gösta fått upp vittringen på Mörtögat(en Taylor Made Nils Master).

Den bjöd inte upp till någon dramatisk kamp men vilken lycka när Gösta var i båten. Nu jävlar fotades det för fullt!        

6,3 KILO JAAAAAAAAAAAA!!!!!!  

Alla i båten ville visa upp sig med vår nyfunna vän, ELLER!!!! Nja inte alla.

Lill Adolf: TA BORT DEN!!! TA BORT DEN,DEN DÄR JÄVELN KAN JU BITA AV EN ARM,JAG TA INTE I FANSKAPET!!!

Lyckan var total från min sida, Hedern återupprättad,gösta hade huggt på min favorit wobbler och jag hade dessutom putsat mitt PB med HELA 0,1 kg  ....


När Gösta hade blivit utsatt för tillräckligt med fotoblixtar och vägning vinkade vi adjö och såg denna skönhet simma ner i djupet. Strax efter högg det igen, lill gösta var uppe i båten och vände.

 

Nu njöt man verkligen!!!


När lugnet hade lagt sig i båten började det!!!! Fisketuren förvandlades till rena rama syjuntan där Lill Adolf o Jonny Puma diskuterade allt från onanivanor till varför man har en söm som går i mitten på pungen!!!! Det sistnämda frågan är trots allt en bra fråga!!! Varför har man egentligen en söm där???

Sedan gled deras frågeställningar över till sjukdommar och krämper, det pratades om stygn och hjärnskakningar och sjukjournaler, men när dom började gå över till hur stela dom var i kroppen fick jag nog, Var i helvete är det ni sitter o gnäller över!!! STELA ni är ju junior jävlar och 12 år yngre än mig och sitter och gnäller som några jävla pensionärer!!!! Lill Adolf tände till direkt : VI ÄR VÄL FÖR HELVETE INTE 12 ÅR YNGRE!!! VI ÄR BARA 10!!!

Jo förvisso!!! Spelar ju stor roll Garrysson muttlade jag.

  Mökret kröp över oss och kylan gjorde sig påmind!!!

Deras gnista började slockna(Tack gode gud) Men sen kom nästa problem,

HELVETE VAD PISSENÖDIG JAG ÄR sa Lill Adolf, Pissa då för helvete sa jag.

Lill Adolf: DET GÅR JU FÖR HELVETE INTE HÄNGA UT DRAGGEN NÄR JAG VET VAD SOM FINNS I DEN HÄR JÄVLA SJÖN!!!!!

Men för fan Einsten, nog för att du har stor kuk men fisken lär ju inte flyga upp ur vattnet och hugga tag i den om du tror det sa jag.

Det gick inte övertala honom!!!!

 

Det högg inte mer denna kvällen,vi höll ut till 22:30 innan vi vevade in.


Väl hemma vid strax innan midnatt log jag för mig själv och tänkte.

Ooooh tänk att vi är ett par igen, Du o jag Gösta, du och jag.


Escudos kontot är tömt,så nu blir det till att ta fram rymdrakenten hemma för att åter fylla upp kontot.


Håll ut BIG 5 jag är snart tillbaka!



Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards