Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

SICKAN,FIASKOT OCH PRICKSKYTTE MOTHERFUCKEEER!!!

Av Jonas Johansson - 15 juni 2014 20:22

Hotbreven och telefonsamtalen från mina 4!!! ja ni hörde rätt 3  har blivit 4 och dom är ta mig fan på krigs stigen.

Dom har på ryktes vägar fått höra att jag varit ute och fiskat utan att bloggen blivit uppdaterad.

Det senaste hotet blev så pass kraftigt att jag tvingades ge mig ut idag igen.

För att stilla abstinensen på Big Four så kommer här en uppdaterad så kallad 3 steg raket.

REWIND......


                                                SICKAN...........................


Den 29 maj hade jag mer eller mindre lyckats lura några av Sveriges bästa gösfiskaren till en träff med Gösta.

Eliten och det svarta fåret. Vilket startfält!!!

       

Jörgen"B.Ö. Gen2"            Frallan"Chef"                   Fredrik"Gösbilen"             Niclas"Gösexperten"

Larsson                            Fransson                          Johansson                       Sjöblom


Dessa Legendaren skulle lägga en dag med det svarta fåret, Fattar ni eller? Lika stor chans som att gubben i

månen skulle komma ner o betala dina räkningar!!!


Hur blev träffen? INSTÄÄÄÄÄÄLLD PGA NORDAN. Jag förklarar härmed krig mot Nordan.

Oooooh så synd att du inte fick fiska med dessa legendarer som kunde lärt dig så många nya finter och trix!


ÖÖÖÖÖööööh VA????? Ni tror väl för i helvete inte att jag hade bjudit in eliten för att lära mig något?

Jag hade givetvis bjudit in dom för att eleminera en del av allt motstånd som står mellan mig  och titeln att vara den bästa gösfiskaren i Sveriges avlånga land.

  Jag och Sickan hade planerat i månader, allt var tajmat och klart in i minsta detalj.

Fusk säger ni!!! Har ni inte hört ordspråket I Kärlek och Gösfiske är allt tillåtet.

Snälla Sickan ge mig en chans till!!!


                                                  



               FIASKOT.......


3 dagar senare dvs Söndagen den 1 juni var det dags igen. Jag hade varit själv hemma med barnen sen i fredags då min bättre hälft roade sig i GBG.

Katjiiiing Escudos in på kontot. Åk älskling, jag tar hand om barnen, det är du värd.

Vad gör jag då????? Lämnar bort barnen till Svärmor och drar ut tidigt på söndags morgonen och fiskar.

Helt ärligt så kunde jag fan i mig varit hemma.

 

Detta skulle visa sig bli dagens höjdpunkt. Ekona lyste med sin frånvaro,kaffet var pissljummet och jag blev dessutom skitenödig efter en halvtimme. Kunde det bli värre???

  För att rädda namnet fick jag åka in i "mini Gösta land" ,pinsamt....

Jag åkte hemåt med Betongkepsen på och ett värkande anus. Min självförtroende hade fått sig en riktig törn.

I ett svagt ögonblick ringde jag Gösexperten för att få lite tröstan. BIG MISTAKE.

Va fan gör du inne i minigöstaland... UT O JOBBA PÅ DJUPET MED DIG FÖR HELVETE blev hans tröstande ord.

Det var bara att inse. Fiaskot var ett faktum.


                                            PRICKSKYTTE MOTHERFUCKEEER............


Idag hade en slagen hjälte repat mod och efter nattens holmgång med Lisa i sänghalmen kunde hon inte göra annat än att släppa iväg mig på en tur.


Senast kändes det som jag letade ekon ända nere i Afrika så därför bestämde jag mig för att byta till en mindre

sjö.Det skulle visa sig vara ett genidrag för min del.

Silversurfaren var i runt 07:30 och prickskyttet kunde starta. Det var sjuk aktivitet dom första timmarna och innan halvtimmen hade gått så small det i Veritas toppen. Bra tryck på denna. Oroväckande bra... Bara det inte är en......  

GRÖN JÄÄÄÄÄÄÄÄVEL. En bråkig 5,5 av dom gröna illaluktande asen hade totalt massakerat min fina lilla Twin Teez "slime" jag drog några kraftiga ramsor för den gröne i båten innan den fick sin oförtjänta frihet åter.

Ekona duggade tätt men vägrade hugga. Kändes som jag gick igenom hela sortimentet med gummi innan jag till slut lyckadesfå ett nytt hugg. BOOOJAKA sa det i spöet.

 

SÅÅÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄÄVLA GOOOOOOTT. 5,2 kilos Gösta Hello!!!

Några snabba kort,vägning och en sjukt skön känsla att sen få se Gösta simma ner i djupet.

Kom på mig själv kort efter stå högt sjungades och dansandes i båten. Oooo dobbi do jag vill ju va som duuu, ja vill se ut som du gå som du, duuu.... Ööööh snyggt jobbat Jonas men få inte storhetsvansinne nu, ta dig samman för helvete.

och det gjorde jag oxå, det började visserligen blåsa men jag lyckades till slut lura en mindre gösta till.

 

2,5 kilo gös rätt in i frysen med den.

Släppte du inte i den?

Nä jag gjorde faktiskt inte det med denna,vad kräver ni av mig egentligen? Jag är ju inte mer än man och vill oxå ligga ikväll!!!

Efter denna gös körde jag på ett tag till men utan resultat. Jag firade med lite FIIIKA innan jag begav mig hemåt.

 

Tycker ni att jag spänner mig?  INTE DÅÅÅÅÅ....


Jag är nöjd med dagen.

Frågan är om mina 4 läsare är nöjda med uppdateringen!!!

En sak är säker!!! Prickskytte Motherfuckeeeeeeer.

 
 
Ingen bild

Het på trav

15 juni 2014 22:32

Hhhmm finns att gnälla på men låter dig va på gött humör !

Jonas Johansson

16 juni 2014 10:44

Jag tackar ödmjukast:)

 
Ingen bild

Tredje läsaren!

19 juni 2014 00:14

Bra gös och bra skrivet :)

Jonas Johansson

16 juli 2014 11:26

Tackar:)

 
Ingen bild

Red one

21 juni 2014 20:15

Va fan är dom andra tre , tjurat ihop ?😃

Jonas Johansson

16 juli 2014 11:26

Nu hänger jag inte med RedOne???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards