Alla inlägg under juli 2012

Av Jonas Johansson - 15 juli 2012 11:10

Väntan har varit lång och drömmarna om fisket många.

Nu har jag äntligen fått min efterlängtade fiskemaskin  


Ekipaget sjösattes i veckan men tiden för en fisketur har uteblivit.

Men så fredagen den 13:e skulle första fisketuren äga rum.

Inget optimalt datum att starta fisketuren i min nya båt!! Men vad fan skulle kunna hända??

Joooo just det... ALLT.

 


Allt såg ju så bra ut inför avfärd....

Så snart jag kom ut på Dead lake såg jag oroande tendenser borta i horrisonten. Regn,blåst???

20 minuter efter jag fått i spöna besannades mina farhågor.... Regn och orkanbyar.

Om alla mina 2 läsare är fiskare så vet ni att blåst kan dra åt HELVETE när det kommer till fiske.


bestämde mig för att härde ut och ipiloten fick jobba hårt för att hålla kurs i mitt nya fiskevatten.

Det lugnade ner sig i en kvart och sen var det dags igen... REGN,BLÅST. Mina tankar gick till vad det egentligen är jag tycker att det är roligt när det kommer till fiske..... Jag kom snabbt fram till att kraftigt regn och blåst inte hörde till något av dom sakerna....


NU GER JAG FAN I DIG DEAD LAKE... skrek jag.

vevade besviket upp efter knappt 2 timmar på sjön.

Väl i hamn och grejerna i bilen tyckte jag att det verkade oroväckande lugnt!!!!!


Tog en tur med bilen för att kolla att 3 meters vågorna inte helt plötsligt lagt sig!!!!

Dead lake hade pissat på mig i min första tur. dead lake låg nästan helt lugn och jag satt i bilen på väg hem.

FYYYYYY FAAAAAN.

 

Var alltid förberedd är ett av mina motton vad det gäller fiske... Detta kort är taget ifall att en stor gös skulle ha landats.. kameran var redo. Men vid det här laget har ni väl förstått att jag kammade 0 idag.

Dead Lake-Jonas  1-0


Jag kräver revansch.......


Denna runda får 1 gös.


Trots det urusla vädret och det faktum att jag inte hade en tillstymmelse till hugg var det ändå

helt underbart att få sitta i sin nya båt och avnjuta ipilotens finesser.



Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards