Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

PB......TROTS FIASKO PÅ FIASKO

Av Jonas Johansson - 15 oktober 2013 18:38

Glåpord och burop från mina 3 läsare( ja dom är faktiskt 3 nu) har mer eller mindre tvingat mig till en uppdatering i bloggen.... En form av abstinens har spridit sig bland "THE BIG THREE" som jag valt att döpa mina hjältar till, som följer mig i denna gös blogg.

Tvingas att uppdatera?!!! Men har du inte varit ute o fiskat då??? Jo det har jag, meeeeeeeen jag kan väl mildt utryckt säga att det går åt HELVETE för tillfället...


Vi tar väl och summerar.


Min bror från en annan mor Cristoffer aka SNICKARJÄÄÄVELN Franzen var och byggde hus vid en liten pöl som sas innehålla gös... Han är själv ingen hängiven fiskare men slog mig en signal.

Vi kör på lördag sa jag men kunde inte hålla mig tills dess.

   Jag var bara tvungen att åka och reka Nextlake på fredagen.

Nextlake???? Ja kan ni inte lista ut vilken sjö det är behöver ni knappast oroa er för nobelpriset.


Lördagsmorgon tiiiiiidigt som fan vid Nextlake.

 

Vet inte riktigt varför jag envisas med att vara ute innan det ljusnar, kan faktiskt inte påstå att jag haft speciellt bra fiske den första timman. MEN man vill ju inte missa nåt.  

SNICKARJÄVELN i egen hög person....

Som ni ser på bilden är han inte helt nöjd.... Vädret var emot oss fisket var inget vidare men sällskapet och kaffet var gott....


Ingen fisk???? Jo då en liten stackare som jag var tvungen att hålla fram så långt jag kunde för att han ens skulle fastna på bild.

 

Inte helt nöjd med mitt efterblivna utseende på bilden men det bjuder jag på....

Tack Franz för en trevlig dag.. Men allvarligt talat så kan Nextlake dra åt helvete.




Nästa pass skulle bli... PREMIÄR....


Det är ju allmänt kännt att "prickskyttet" eller "the dark side"  skördar stora framgångar. Jörgen "Bengt Öste Gen2" Larsson, Frallan,Cecilia Grönberg och sist men inte minst Niklas "gösexperten" Sjöblom är alla framgångsrika inom detta område.


Men hej!!! Det skall jag också bli!!!...Knappt har jag hunnit med att bli en Ok... (inte expert utan ok) göstrollare när jag i ett mindre intelligent ögonblick bestämmer mig för att så sakterliga glida över till "the dark side". 


Hur svårt kan det vara egentligen?? Släppa ner en jigg "PLUPP" och sen hugger gösen. Som att köra från punkt A till B.

Jo tjena!!!


Första passet gjordes på "Clewerlake"

 

Underbart väder men dåligt med båtramper och... VATTEN! Jag fick dra ut båten 50 meter från sandstranden.

Tur jag slapp doppa "rymdraketen" för med den kylan i vattnet trots soligt väder så hade nog det varit det sista jag sett av raketen.


Jag ljuger nog inte om jag säger att jag släppte på tusen eko den dagen. Jag släppte på allt som ens liknade ett eko... Helt slut efter 6 timmar av stirrande rätt in i miniatyr skärmen på mitt HDS5.


Men du snackade ju om PB?


 

Nu för tiden finns det ju fler sätt att fiska gös än vad det finns porrsajter på nätet, och nåt som uppenbarligen

blivit en trend är ju att ha PB till höger och vänster beroende på sättet gösen är fångad.

Här är man inte sen att haka på om det innebär en läsare till... TADAAAAAA... Nytt PB på gös i prickskytte....

(Tyvärr så står det sig än, hade jiggen varit en meter lång så hade denna gös varit en läckerbit).

2 turer avklarade two to go....


I lördags drog jag med Björn aka " We dont need no water let the motherfucker Björn...... Björn motherfucker Björn" Lundqvist med ut på ett trollingpass då det varit ett evigt tjatande!!!! Varför får inte jag följa med??


Jag ringde Björn trots att han och hans fru varit bannlysta från båten då det vilade en gösförbannelse över dom.

Ny båt = förbannelsen hävd. skall du med??


 

06:30 drog vi ut på min hemmaplan. Jag kände mig lite orolig med tanke på senast Björn var med. Men nu hade han ju lämnat frugan hemma, det kanske var henne det berodde på sist?!


Svinkall nordan drog in och gösen var på porrklubb.


1,2,3,4,5 timmar hann passera innan jag knäppte denna bild.

 

Ja, han är fullt normal. Lyckades fånga honom mitt i skriket: VAR I HELVETE ÄR GÖS JÄVLARNA?!

Inte här i alla fall.... Vi hann dock med att få en gös. Eller gös o gös, vi hade inget förstoringsglas med oss så vi vet fortfarande inte om det var en gös.

Tack ändå Björn för en mycket trevlig fikastund i snålblåsten.


Senaste passet kom idag.


Inte nog med att jag skulle ut... Eliten var på plats!!!


Gösexperten & Frallan skulle ut... Det var idag det skulle ske.

Idag skulle Eliten sättas på plats i deras egen paradgren.

 

PRICKSKYTTE!!!


   Var ute runt 07:30 och första timmarna var väldigt dimmiga, inte för att jag var full utan det var helt enkelt dimma.

Niklas aka Gösexperten Sjöblom la i efter mig men det sa bara smack så var han ute innan jag hunnit klia mig på pungen... Han mumlade nåt om...  -Håll dig undan! Innan han brännde iväg.


Hittade en hel del hyfsade ekon tidigt. Antingen skyggade dom eller så gick dom upp o fes på min jigg innan dom gick ner på botten o skrattade åt mig....

När det väl högg var det troligvis gädda som klippte jigg och tafs.... Dessa gröna JÄVLAR...!

 

Närmare än så här vågade jag mig inte gösexperten men detta var väl en av få gånger jag kikade till honom som han satt ner.

Vad innebär det då?? Enkel mattematik.. Han fångade gösar den jäveln och gjorde skäl för smeknamnet.

Kom på mig själv säga flera gånger under dagen: STÅR HAN UPP IGEN DEN JÄVELN...? HELT JÄVLA OTROLIGT!


Vid 15 tiden trodde jag Sjöblom skulle köra över mig med sin båt. Min sista stund var kommen då jag såg att han närmade sig..

- Jag drar nu, 5 gösar med en topp på över 5 kilo får vara ok för idag sa han.


Som om det inte var tungt nog med ett missat gäddhugg som dagens topp...........


När Sjöblom drog dog ekona ut... Kämpade på till 16:30.


Dagens mest använda mening: Hugg då din JÄVEL!


Dagens bästa upplevelse: FIKAAAAAAAAA.

 


Fiskaren är inne i en tung period just nu, Dåligt fiske, escados kontot är tomt......

Är det här slutet för Fiskaren? Orkar han resa sig?

Oroa er ICKE.... Jag är tillbaks innan isen lagt sig. Just hang in there BIG THREE.






 
 
Ingen bild

Maskot

15 oktober 2013 22:41

Det kommer , dock står jakt på schemat under hösten men ser fram emot vinterfiske . Har ju laddat med flyttoverall .

Jonas Johansson

16 oktober 2013 05:45

Mycket nöjd:) Det lär bli en del pass från isen där jag lär behöva min maskot:)

 
Ingen bild

Sjöblom

15 oktober 2013 22:44

Grym läsning

Jonas Johansson

16 oktober 2013 05:43

Tack:)

 
Ingen bild

TheMightyBear

16 oktober 2013 06:33

Ha ha, så jäkla kul. Jonas, du har en följare till (hur fan man nu gör det). :)

Jonas Johansson

16 oktober 2013 10:15

Mycket nöjd. The big three kommen nu bli Mighty Four:)

 
Ingen bild

Tredje läsaren

16 oktober 2013 21:12

Vad trycker du i dig när du skriver?
För jäkla rolig läsning!!

Jonas Johansson

17 oktober 2013 06:21

Inte äter jag gös i alla:) bananer i massor.... Men säg inget till Seaflower för då blir han skogstokig;)
Kul att bloggen är lite underhållande trots uteblivna storgösar!
Men ge inte upp Third One.
Kan nån jävel i Stockholm byta lottorad efter 10år och veckan efter vinna 150 millar så vore det väl fan om inte jag nån gång skall kunna lura en Zander lucioperca i exemplar Big as a motherfucker;)

 
Ingen bild

kollegan

19 oktober 2013 14:34

du får trösta dig med att du har tagit mer gös än jag i år jonas. Annars har jag en axel du kan gråta på XD

Jonas Johansson

21 oktober 2013 06:06

alltid en tröst i jakten på storgösarna:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards