Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

ISMETE OCH KEMAS BAROLO...

Av Jonas Johansson - 24 januari 2016 09:58

Isen har lagt sig för länge sedan, men med 2 små demoner hemma och ett evigt sinande escudos konto har gjort att möjligheterna att komma ut på isen har varit lika med NADA!!!!


Men som en blixt från klar himmel rullade det in lite kulor på escudos kontot( mycket kol skyfflande i gruvan)

och i veckan styrde jag upp ett förmiddagspass på Clewer Lake för att avsluta eftermiddagen hemma hos Macke Brännvin med ett par pilsner och V75,


Problemet när du skall ut och fiska mer än 2 personer där intresset för just själva fisket varierar från brinnande till att inte kunna skilja en Haj från en gädda gör att entusiasterna får dra det stora lasset. I detta fallet Blev det Jag, Daniel Wennerholm aka Big Mama aka RedOne aka Luckycharm. och Björn Lundkvist aka Wounded Kneeeeee.


Dagen började inget vidare då jag själv fått en släng av Alzheimers och nästan vid sjön upptäckte att jag glömt min flytoverall i förådet.


Dwes kommentar: En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem!!!

Jag: Jo det är visserligen sant,och den lär ju inte bli större i kylan med endast joggingbyxor och en tröja!!!


Att vända efter flytoverallen skulle kosta oss 1,5 timmas fisketid, jag tog beslutet att köra på utan flytoverall och försöka få någon av slappkukarna att ta med den när dom nu behagade att dyka upp.


Det var lite knixiga grusvägar fram till platsen,men det skulle inte vara några problem då Clewan kollat upp att vägen var skottad.


SKOTTAD skreka jag i bilen när vi följde dom 2 traktorspåren som tidigare kört på den grusvägen som leder till sjön!!!! Väl framme körde vi givetvis fast och bara lämnade bil jäveln och började pulsa snö på isen mot våran destination.


Äntligen framme, ingen tid att spilla, dags att loda sen jävla kör vi ut grejerna sa jag till Dwe.

 

Vädret gick inte klaga på och vinden var obefintligt.

Vi hann knappt loda färdigt förens Björn anslöt.

 

Björn såg lite lamslagen ut efter den kilometerlånga färden över isen så jag var tvungen att styra upp honom!

Hej Björn!!! Stå inte bara där, sätt igång o borra gubbjävel!!!

Som han borrade, man kunde tro att det var motordriver borr han körde med.


Vid 09:00  var nästan alla spön och angeldon ute, jag kikade bort mot platsen vi kom ifrån och tyckte mig skymta 4st glidare komma gåendes över isen,

Det enda som gjorde dessa 4 latmaskar välkomna var att dom lyckats få med en flytoverall till mig,

 

En sorglig samling vid Base Camp. Pete,Clewan,Macke,Dwe,Björn och Uffe.


Den sistnämde är väl inte riktigt gjord för vinterfiske då han varken tål kylan eller har tålamodet att vänta in huggen.

När Hugger det? När skall vi åka hem? När blir det sommar? var ett upprepat mantra som kom ur Uffes mun i takt med att han värmde sig vid elden.


V75 skulle ju sättas senare under eftermiddagen och travintresset bland dessa skojare är stort.

Alla har ju sina givna teorirer och i väntan på huggen var disskuterades allt från spets strider,spikar i V75,träning och givetvis porr.


-Vilken tid hugger det Jonas ? frågar Uffe för 10 gången,

- Ser du den Stugan en kilometer bor Uffe? Om du springer dit och tillbaks som kommer det nog hugga!


Men så vid 11 snåret Kom det ett fäll, Vi skyndade oss försiktigt fram och jag tog själv hand om själva drillningen,

Att det skulle vara gös på kroken anade vi då den efter hugget  smög sig försiktigt vidare, Gjorde ett rejält mothugg men tyckte inte att det kändes speciellt stort och motståndet var lite väl klent, Men de visade sig vara en betydligt större gös än väntat,

 

4,2 kilo vacker gös.


Nu var stämmningen på topp i Base Camp och t.o.m Uffe yttrade några possitiva ord.

Sen gick det 10 min och då började tålamodet på Uffe tryta igen, men så pang!!!!

Nytt fäll på ett av angeldonen. Helt annat hugg,drog nästan med sig angeldonet ner i hålet.

Och precis som vi anade satt en Gädda på kroken, Dwe skötte drillningen perfekt, Lite besviken på Dwe ändå då min fråga om han hade stånd fick ett NEJ, men en 3,2kg av de gröna fick vi upp.


Åter i Base Camp fortsatte disskusionerna om V75 då jag lade fram mitt drag för dagen KEMAS BAROLO.

Blev totalt utbuad då den endast var streckad till 5% men jag trodde hårt på den.


Vi 12:30 Hotade Uffe med att pissa på elden om vi inte begav oss hemåt, Vi tyckte det kändes väl onödigt och packade istället ihop för att bege oss hemåt.


Hur gick det då med Bilen som kört fast,V75 vinsten och Kemas Barolo?


Bilhelvetet fick vi loss, V75 gick ÅT HELVETE OCH KEMAS BAROLO SATT FAST MED KRAFTER KVAR!!!!


Sjukt trevlig dag på sjön och stort tack till Macke Brännvin för bra uppstyrt V75 med öl o snacks.

Kul att folk vill hänga med en på sjön ändå.


Planerat fiske skall ske om 2 veckor om väderhelvetet tillåter.

Håll ut mina trogna 5 så kommer jag snart tillbaks, och kom ihåg!!!

Man kan aldrig titta på för mycket porr:)

  

 
 
Ingen bild

Red One

24 januari 2016 18:51

Trevlig dag var det , synd man missade travet men mår fina fisken i Sälen nu .

Jonas Johansson

24 januari 2016 19:15

Mycket trevligt RedOne ha en bra vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards