Direktlänk till inlägg 27 juli 2016

Gösfiske,trav och Eddie Meduza.

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand
har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läsare att det har dröjt över ett halvår sedan mitt senaste inlägg. Det har t.o.m gått rykten om att en av er lämnat mig och att en annan är sjukskriven pga abstinens i avsaknad av min något udda lektyr!
 
Men vad har du gjort Jonas?! Varför har du inte givit dina 5 det som dom suktar och längtar efter???
 
-Men va fan, jag har ju bett om förlåt! Vem fan tro ni att jag är!!! Franz Klammer eller?
Även om jag går, står och fiskar som en gud så är jag inte mer än människa.
Sluta tracka mig för helvete och hör vad jag har att berätta istället!
 
Gud hörde bön och efter har rest runt i vartenda liten håla, besökt allt från släkt och vänner till krabborna på västkusten samt fyra snurrjävlar och en bedrövelse
så stod jag ändå där vid dead Lake och tittade ut, redo för att rampa båten och ta upp jakten på sommar trötta cigarrökande gösar.
 
Eftersom vädret sällan spelar snälla händer i poker så gav jag fan i att ens kika på vädret innan. BIG MISSTAKE, HUUUUUUUUGE!!!! Vi höll ju för fan på att få skjuta iväg samtliga nödraketer innan vi ens fått i grejorna.
 
Mina vapendragare för dagen Björn aka Kapten Vino Rosso Lundqvist och Dwe aka RedOne Aka Skrotums fader, 
 
 
Mycket trevliga grabbar som vet hur man håller humöret uppe, men förutom det hade jag fan i mig inte mycket nytta av dessa gossar.
 
Vi kan väl börja med Björn, en 5-6 kilos av dom GRÖNA smäller på ett av spöna. Inga konstigheter då jag snabbt drillar in fisken till läge för att håva. Det är nu vi stöter på patrull, eller rättare sagt BJÖRN stöter på patrull, Trots att du skulle kunna håva en Finlandsfärja med håven jag har så lyckades Björn på nåt märkligt sätt få denna GRÖNA som såg ut som en flugskit i förhållande till håven på kanten och Nils Master helvetet satte sig i håven med MR Green på utsidan, Ja ni hör ju själva vilken jävla cirkus. Det hela slutade med att den Gröne gjorde sig fri och det enda vi fick plocka ur håven var Nils Master Mörtögat. 
 
Detta gjorde mig egentligen inget då jag hellre kollar på Uutiset på svt än att bråka med en av dom gröna i båten. Men Björn som troligtvis var packad efter att ha klämt en vinare på 5 min behövde sträckas upp!!!! 
-Men Björn för Heeeeelvete, det är ju större risk att missa en ladugårdsvägg inifrån med en boll än att misslyckas med denna håvning!
Hans hundögon talade sitt tydliga språk, budskapet hade gått fram, ingen mening att gå över i handgemäng.
 
 
Timmarna rann iväg och när huggen uteblev gick radion het i båten då Hugo Åbergs gick av stapeln på Jägersro. V75 drömmen fick ett abrupt slut då Björn Goop som fått loppet torskade mot en gammal Raggarhäst som gav runt 70 ggr degen!
KUKEN STÅR vrålades från båten och när V75 var över hade vi fått in hela 5 rätt och bärgat 25kr!!! Vilket jävla skämt. Det började kort därefter spekuleras i vad man skulle göra om det trillade in 100 miljoner på kontot??? Mitt svar kom snabbt och överraskande för övriga i båten.
 
-Jag skulle köpa Björn Goop så han kunde gå omkring hemma i full utrustning, hur coolt vore inte det!!
 
 
Björn o Dwe bara tittade på mig med stora ögon, dom uteblivna kommentarerna talade sit tydliga språk. TVÅNGSTRÖJA PÅÅÅÅÅÅ!
 
Trots samtliga berömda knep i boken för att locka gösen till hugg var det tungt, fika knepet håll på att gå överstyr då Björn fortsatte med vin istället för kaffe och han hamnade ett steg från att bli fastkedjad i båten pga fara för sig själv och allmänheten.
 
Björn kom på en genialisk ide!!! Vi spelar Eddie Meduza låtar i båten!!!! Då kanske det börjar hugga.
Varför inte tänkte jag!!! Det kan väl inte skada att försöka med nåt nytt. Allt från Runkande spårvagns chaufför till Mera brännvin spelades men ICKE en gös så långt ögat kunde nå. Men så började låten Smegma på mitt ollon rulla och PANG….. snabb drillning och en gösta på över kilot hade presenterat sig!!!!
 
 
Sjukt nöjda och fyllekajan Björn repeterade sitt mantra den närmsta kvarten.
-Vad var det jag sa!!!!
Ta det lugnt Kapten Rödtjut den lilla räkan gav ju knappt utslag på vågen.
 
Vi körde vidare och en halvtimme senare så rullade smegma på mitt ollon igång igen och ekade ut över Dead Lake.
Max en minut sen jävla small det igen. strax över 2 kilo Gösta kom upp i båten och sjöng med.
 
 
Men Helvete tänkte jag för mig själv!!!! Skall jag behöva mala denna jävla låten nu varenda gång jag är ute?
Detta återstå ju att se. Vi körde på en timme till och klockan slog Dracula innan vi stängde igen butiken.
 
Grabbarna var nöjda med 1st Grön och 2st mindre gösar. Jag var mest nöjd med att komma ut och känna ljudet av vågorna, det ger oftast ett riktigt prakt stånd.Vi hörs!!!!!
 
 
ÖppÖppÖpp!!!! Äntligen sponsrad efter mycket hot!!!! Länge leve Pinewood.
 
Då jag i detta nu sitter på Gotlandsfärjan och skriver lovar jag men garanterar inte att uppdateringarna av bloggen kommer att bli mer frekventa i höst. Håll ut BIG 5.
 
 
 
 
 

 
 
Ingen bild

Red One

27 juli 2016 18:48

Grymt skrivet som vanligt . Eddie är bäst 😀

Jonas Johansson

28 juli 2016 09:05

Tack Dwain:) Instämmer till fullo angående Eddie:)

 
Ingen bild

Rudeberg

27 juli 2016 18:51

Grym läsning! Kanske blir 6st nu då 😂👍

Jonas Johansson

28 juli 2016 09:04

Tackar:) Stora ord, vore en dröm att få 6st läsare:)

 
Ingen bild

Söderberg

28 juli 2016 10:16

Hehe..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 24 januari 2016 09:58

Isen har lagt sig för länge sedan, men med 2 små demoner hemma och ett evigt sinande escudos konto har gjort att möjligheterna att komma ut på isen har varit lika med NADA!!!!   Men som en blixt från klar himmel rullade det in lite kulor på escud...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards