Alla inlägg under april 2011

Av Jonas Johansson - 28 april 2011 20:17

Jag vet inte om man skall skratta eller gråta. 3 mörtar 2 knäckta metspön och 1 gös.

Vi ta det från början...


Skulle ut på en spontantur och meta lite gös i storån. Lyckades efter lyset släcktes i sovrummet igår "övertala" min tjej Lisa till att haka på, hon har ju trots allt svart bälte i mört metning med UL spö.

Problemet uppstod redan från start då flöte saknades och jag fick låna 2 metspön från fiske legendaren Magnus "Ålen" Ålander... Dessvärre var dessa spön minst 10 m långa och redan här anade jag ugglor i mossen.


Ingen ont anande flickvän vid "mört fiske stället"  


Tänkte att vi skulle fiskat upp en 10 mörtar lite kvickt och sen bege oss till storån.

Men HELVETET bröt ut, vi fastnade i träd,knäckte toppen på ena metspöt, gäddor som kom in o jagade i viken och fan och hans moster.

När det andra spöt knäcktes efter att linan fastnat i trädet var det droppen.

( sorry Ålen om du läser detta. Ska givetvis köpa dig 2 nya metspön)

NU GER VI FAN I DETTA sa jag till Lisa.


Hon konstaterade lugnt att 3 mörtar är ju bättre än 0 och att om vi ändå fått upp dessa kan vi ju åka ut till ån en stund.

HMMMM hon har ju helt rätt, det måste ju inte vara VM var gång man fiskar.

Sagt och gjort begav vi oss mot ån.


Jag hann knappt se flötet driva iväg 2 meter innan det dök, jag väntade och såg det försvinna en bra bit under vattnet innan jag gjorde ett ditinkt mothugg.

inget jätte men lite mer motstånd än mörten  


Stor i käften var den i alla fall och eftersom det är "lek tider" går all fångst tillbaka

 

efter fotografering och eventuell vägning.


Summa sumarum. 2,5  gösar får denna rundan. Vädret och min future wife vägde upp rundan som annars hade klassats som rena katastrofen.



Av Jonas Johansson - 25 april 2011 16:22

Full vore väl en kraftig överdrift, men lite mosig var jag nog allt när jag satt i soffan hos Svärmor och Lelle igår.

Vi hade precis avnjutit en underbar påsk buffe och våra bukar var som på rom stinna gösar... Nattens sömn blev inte som tänkt p.g.a några "ung jävlar" till grannar som bestämt sig för att köra party all night medans deras föräldrar troligen helt ovetandes firade påsk på annat håll.

05:00 ringde klockan och i vanlig ordning var det Lisa som hörde alarmet och med en måttad "side kick" väckte mig vid liv "a kryddi kryddi krydd".

Bilen mot Värnamo för att plocka upp min kumpan tillika kapten för dagen Marcus "Clewan" Clewåker

väntade.

Runt 06:30 anlände vi till Clewer Lake där dagens gös jakt skulle utföras.

Vi möttes av en stilla Clewer Lake  


Vi gav os snabbt ut på sjön taggade som fan.

Det dröjde inte länge innan det högg på en av mina Nissar.

En liten jävel från det gröna satt på kroken.

Ut med wobblerna igen och en stund senare fick vi ytterligare en påhälsning från dom gröna. Denna gång försökte den dränka min shad rap.


Det tog nog närmare en timme innan första gösen satt på en bottendraggad Nisse.

Rom stinn som den var blev det givet CR på denna lilla gös  


Sen dröjde det ytterligare en timma innan Gösta hugg till på Clewåkers Wobbler.

Även denna gös fick återgå.  


Sen tog värmen över och huggen uteblev. En till av dom gröna blev det och totalt 2 gösar och 3 gäddor. Inget rekordfiske men en underbar dag på Clewer Lake.


Clewan som var dagens värd   får 3,5 gösar av 5 möjliga.

Detta att jämnföra med Martin "Jurek" Anderson som jag gästade sist i Bolmen som bara får 1 gös i betyg.

Av Jonas Johansson - 24 april 2011 15:51

Vilken underbar dag att sitta i solen.

Det blir bara ännu bättre när jag kan kombinera detta med  "playtime med fiskelådan"

som min kära sambo köpt till mig i present.

Helt ärligt tro jag inte det finns större fiskelådor  

 

Av Jonas Johansson - 18 april 2011 07:00

Det var dags för den första turen för året med båt.

Tog Måndagen ledig för att ge mig ut på gös jakt på Bolmen.

Helt ärligt så hade jag inte super stora förväntningar utan såg det mer som en tur på sjön för att stilla "begäret".Men min kupan för dagen Martin "Jurek" Andersson får ett minus i boken. Hur fan kan man bli betvingad till begränsat fiske pga av att klåparen ifråga inte tagit med tillräckligt med bensin!!!

Nåväl han kommer få fler chanser att reparera den djupa reva han gjort i sin egen fiske image själ om att vara en väl förberedd gös fiskare.

Dagens resultat går inte till historien som en av dom bästa men 2 gösar och en tappad är väl ok för dagen.... Denna lilla kicka var "störst" för dagen. Givet fick båda simma tillbaka. Jonas - Gösen  1-1



  






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards