Alla inlägg under maj 2012

Av Jonas Johansson - 17 maj 2012 13:50

Jag har väntat,väntat och väntat på att kunna ge mig ut o fiska.

Senaste jag jagade en gös var i oktober, så förstå om jag gått omkring och vankat och skakat galler

likt en olycklig apa på zoo.


Men din idiot tänker ni!!!! Varför har du inte bara gett dig ut och fiskat då?

Bra fråga alla 2 läsare av denna eminenta blogg.

Man kan väl lugnt säga att det kommit lite emellan..


Flytt,liten pajk vid namn Vincent, jobb,jobb,jobb, och det faktum att jag sålt min båt gör ju inte saken lättare.Jag vet jag vet vad ni tänker.(köp en ny din snåle fan)

En ny är redan köpt. Leveranstiden på den är dock satt till mitten på Maj.

 

Båt kärra har jag fått....

Men hur jävla lätt är det att fiska i den?


Men nu hade en vän till mig (Clewan) fått i sin båt och bjudit ut mig till gös fiske i "Clewer Lake"Skojar ni att jag var taggad!! För er som inte fiskar och är dumma nog att ändå att läsa denna FISKEBLOGG kan det kanske jämnföras med ni inte fått ligga på ett tag, men just nu med all säkerhet vet att det kommer smälla.


04:30 ringde uret. mackor,kaffe,fika ja hela kittet skulle med idag.Väl utanför dörren pissade meteorologerna på mig. Här har dom jävlarna gått och lovat lite blåsigt, klart till halvklart väder och 10-15 grader.Men vad krokodil dropparna som kom från himmelen och den knappt 7 gradiga värmen hade med klart till halvklart väder att göra förstår jag inte. PRÖVA ny istid era väder klåpare.


Flytoverall på och mot Clewer Lake.


Clewan rök på att köra då tjejen aka HSB snodde bil nycklarna och for ut till sin mormor.


Väl ute på Clewer Lake kändes det som att komma hem. vädret till trots var ordningen återställd.

Aaaaaaaaaaaaaaahhhh det är på sjön jag hör hemma tänkte jag för mig själv.


Clewan styrde båten som en gud denna dag och innan vi knappt hunnit få upp fikat hade en praktful gös klippt

en av mina custom made Nissar.

 

Ni får ursäkta tomten i rött i bakgrunden.

Denna fina gös vägde in på 5 kilo och efter snabb fotografering fick den åter sin frihet.


Vilken jävla start på säsongen.

Vi körde vidare och efter ytterligare en halvtimme klippte en 1,5 kilos gös samma Nisse.Den fick precis som sin föregångare friheten åter.Sen blev det lugnare och endast en liten rackare av dom "gröna" var uppe i båten och vände.strax efter 09:00 gav vi upp p.g.a istid i båten.

3 timmars fiske fick räcka i premiären.


Clewer Lake levererade idag.

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards