Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Jonas Johansson - 6 maj 2011 17:33

Jag gick ut från Smålänningens kliandes i skägget och funderade på hur jag skulle lägga upp dagens runda.. Hade inhandlat 2 goa "baggar" och en halvliters cola, det borde jag stå mig på fram till solen droppar...

Har varit så sjukt tänd på att få göra första turen i egna båten för säsongen och nu var det dags...


  När spöna var riggade och allt var på plats satte jag mig en stund och mediterade till gös gudarna...


Hade väl grejerna ute vid 5 tiden och satt i hytten och smaskade gott på min "bagge" och tyckte livet var almänt underbart.


Timmarna gick och huggen uteblev.

  Solen började droppa sakta men säkert och ett missnöje började sprida sig i kroppen, inte ens ett högt skrik av : VA FAN E DETTA hjälpte och jag började undra om första rundan i egna båten skulle bli en bom tur.


  Jag vände upp borta vid Tärna hallar och körde mot kulhatten.

Jag trodde stenhårt på Nissarna jag hade satt på och trummade bara vidare.

Smack..... Där satt den första  

Ingen jätte men dock en gös.

5 minuter högg en lika "liten"


Jag nötte vidare en timme och såg solen sjunka ner bakom träden men fler hugg uteblev. Men tack vare 2 smö Göstas förvandlades dagens dunder fiasko till en mindre lyckad premiär tur. 


En sak är säker. Denna säsong skall en gös över 5kg upp så håll utkik.

Förra året blev det som störst 2 på 4,5 och givetvis är siktet inställ mot större gös detta år.Har man riktig flyt kanske mitt 3 år gamla rekord på 6,2 ryker, det vore nåt det.


Dagens runda får endast 2 gösar.

Wobbler ligan är uppdaterad.

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards