Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

DAGS ATT TYSTA TVIVLARNA!!!

Av Jonas Johansson - 20 februari 2013 20:46

Svärmor och hennes gubbe Lennart aka "Lelle Varmkorv" brukar ha väldigt roligt åt min passion för gösfiske.

Varför får inte vi någon gös??? Var fiskbilen inte öppen idag är standard fraser man vant sig vid efter ett pass där man returnerat fisk.


Innan helgens pass hade jag bestämt mig för att om en fin matgös behagade hugga skulle den vara vigd åt Svärmor och Lelle, så att jag på så sätt kunde få lite lugn och ro.


Tanken var att det skulle blivit fiske redan förra helgen men brist på kompanjoner gjorde att fisket blev inställt.

Vad gör man istället???  

Jooooo en is släde. vi får räkna denna som en prototyp då det visade sig att den skulle vara något tung att släpa på då snön ligger på sjöarna. rena rama styrkepasset  . Gör om gör rätt till nästa säsong.


Tanken var att vi skulle fått ur samtliga angeldon och spön innan det ljusnade.. Det sprack men det visade sig hugga ändå.

först ut var lill gösta.  

efter en snabbfotografering fick den sin frihet åter.

Sedan kom en stril ström med hugg. vid 10 tiden hade tagit 2 gösar och 4 gäddor( inget större)

  BaseCamp.

 

Viktigt att passa på att njuta lite när tillfälle ges.


Jurek och hans kompanjon Hallberg hann med en sista gös innan dom gav upp vid 14:00

 

Jag vet att gösen i "Ryss mössan" ser packad ut men jag lovar att han var nykter  .


Men hur gick det då med svärmors matgös?? skulle dom få håna mig ännu en gång med sina gamla fiskebilen

skämt??


ICKE....

 

Strax innan Jurek tog sin gös så behagade en 2,1 kilos gös att hugga.


Efter middag var det en tung period fram till 16:00 utan hugg.

Då gav vi upp och sumerade dagen till 4 av dom gröna och 4 gösar.


Helt ok fiske.


Man önskar ju alltid att " Gunilla storgös" skall stiga på i ett av huggen, så blev det inte denna gång.


Fick däremot en bild av min ofrivilliga mentor Niclas "Gösexperten" Sjöblom som i ett av sina senaste ispass verkligen visade

vart skåpet skulle stå.  

Titta och njut.......

Det är så här gösfiske från isen skall bedrivas.

Jag lyfter på hatten och gratulerar till en riktigt fin gös. Snyggt jobbat Sjöblom.


Hur gick det då när Svärmor och Lelle fick sin matgös??


Jasså!! Fiskbilen hade öppet idag sa Lennart  


Håll utkik mina 2 läsare.  Om 2 veckor blir det ett nytt pass från isen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards