Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Jonas Johansson - 26 juni 2011 18:39

Jag har haft en lite "tråkig" tid inom fisket om man nu kan utrycka sig så om sin största hobby och sitt kall i livet.

Inte så att jag inte fått fisk, men de 3 senaste rundorna har i stort sett varit identiska 2 eller 3 gösar från kilot upp till 1,5.. Alltså inte mycket att rapportera.


Dagens runda var väl mer fokus på gästen än fisket.

Att jag haft några tunga rundor och ändå våga garantera Runne Pettersson gös tyder

på mod..

Denna fotbolls legendar med forna glans dagar i IFK Värnamo tröjan har fler benbrott på sitt samvete än Mike Tyson har misshandels domar hängandes över sig.

Han har samlat ihop tillräckligt med "ost skivor" på plan för att kunna driva ett Mcdonalds.

Så med detta i åtanke betydde det inte ett skit att Runes fru var Faster till min Lisa, ingen gös kunde lätt betyda ett dopp i Bolmen från min sida och en skrattandes Benknäckar Rune kvar i båten.


Fisketuren startade vid 06:30 så förstå min lättnad när dagens enda gös levererades till båten av Nils Master runt 09:00

  Benknäckar Rune stoltserar med en 2100g gösta.


Ta ett till för fan annars får du simma i land sa Rune när jag sänkte kameran...

Jaja självklart sa jag..

  Snyggt Rune mycket snyggt.


Desvärre blev detta enda gösen för dagen men trots detta klarade jag mig från att bli i slängd pga dåligt fiske.

Imorgon och på tisdag ska jag troligtvis köra kvälls pass på Bolmen.

Det är nog säkrast att åka själv då  

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards