Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

FUCK THE BUBLIES KLANE

Av Jonas Johansson - 27 juli 2011 13:21

Man kan ha en maskot som frambringar bättre resultat eller för tur med sig... Dwe är min maskot och han har frambringat tur i form av att vara på plats då 6,2 kilos gösen bärgades..

Men vad jag inte visste var att man kunde ha "unlucky charms"  dvs motsatsen till maskot. Någon eller några som som istället för att smörja häller grus i maskineriet eller i mitt fall, istället för fiskelycka gör en till FISKE FITTA..

  Jessica aka Lederhosen Chick aka Hitlerjugend och Björn aka Forrest Gump aka Gös tapparen.

Om ni ser dessa 2 på mils avstånd så spring utav bara helvete och kolla inte bakåt.

Ringer dom och vill följa med och fiska, LJUG säg att det är fullt i båten. Dessa två är i lag med oturs gudarna. BEWARE!!!


  Allt började bra och känslan sa att det skulle bli en kanon kväll i fiskets tecken.

En 2,5 kilos av dom "gröna" högg tidigt och spädde på min teori.


En timme passerade innan det äntligen högg på ett av spöna. Gös sa jag redan vi hugget.

Jag lät Björn ta hand om detta vilket senare skulle visa sig vara ett stort misstag.

Slaklina och problem vid bort tagning av paravanen gjorde att gösen gick förlorad.

rejäla knyckar vid båten talar för en minst 3 kilos.

Som jag brukar säga: Dont send a boy to do a man`s job, eller i detta fallet: Dont send Forrest unless it`s a box of chocolates.

  Björn vände oss ryggen efter sin tappade gös och tog till flaskan.

   Vi föreslog att Jessica skulle strippa för att lätta upp stämningen. Hon klädde på sig istället  

     Vi nötte och nötte men huggen uteblev. Synd på en sådan underbar kväll.

  Full mundering när mörkret kom smygandes.

  Här är bilden på alla gösarna vi fångade idag.

Och som jag sa till Jessica när hon frågade vart deras utlovade gös var? Den är nog fortfarande kvar där Björn tappade den.


Besvikelsen till trots och oturen de för med sig så är det ena roliga jävlar Jessica och Björn. Detta gör att en given 0 gösar för denna runda höjs upp till 2,5 för det trevliga sällskapet.


Run Forrest run!!!

 
 
Ingen bild

Spiderlegs

28 juli 2011 16:00

Jaså. Olycksamuletter?

Jag börjar snarare tro att bilderna på Jonas och hans gösar är manipulerade bildmontage och önskedrömmar. Nu har jag varit med två gånger och den enda gös jag har sett var en minimal stackare. Jag tror att Bolmen är utfiskad. Det är en myt att det finns gösar där. Jag tror att du har 6 spön med vobblers i olika färg och form, mest för syns skull. Säg som det är: Du vill helt enkelt komma hemifrån och puttra omkring på sjön och fota solnedgångsbilder. Fisket är ditt alibi, och då passar det ju utmärkt att vara en catch-and-release-fiskare :-)))

Att det någon gång emellanåt blir ett hugg är ju inte så förvånande med tanke på hur ofta du puttrar omkring på sjön ;-)

Men oavsett:
Vi följer gärna med igen. Samtalämnen, fika och dryck var helt till belåtenhet och vem vet: olyckan kanske vänder och vi blir värsta gösmagneterna.
Faktum är att jag redan känner att det är så. Nästa gång kommer vi att rocka fett med gösar av +2 storlek.

Tack för en härlig kväll! Och tack för plåstret på såren härom natten ;-)

Jonas Johansson

28 juli 2011 19:58

Hej Spiderlegs, kul att du är engagerad.

Olycksamuletter kanske var fel uttryck..
Unlycky bastards är nog ett mer passande namn.

Att mina bilder skulle vara montage eller att mina kunskaper kring gösfiske är buffel och båg, Detta är bara inte ett påhopp mot mig personligen utan på hela sportfiske kåren.

Vi är ärliga mäniskor som alltid gör vårat yttersta när det kommer till fiske. Men nåt som ni lekmän inte förstå är att det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

Och om du/ni på fullaste allvar tror att ni ytterligare en gång skall få dra mitt namn i smutsen så kan ni glömma detta.

Ni är bannlysta från min båt och även Bolmen, därmed BASTA.

Annars tackar även jag för en trevlig runda;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards