Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

GÖSAMBULANSEN SLOG TILL MED EN 3,9 KILOS GÖS

Av Jonas Johansson - 24 juli 2011 13:12

Lisas vänner hade ordnat en "babyshower" för henne. Det är en sorts överraskningsfest för blivande mödrar där dom får lite smått och gott till det lilla livet som snart skall komma. Medans tjejerna frossade i baby grejer tog jag med Marcus ut på gös fiske...

Det såg till en början ut att bli inställt p.g.a regn och åska. Men vi 19:00 var vi ute på Bolmen och det sprack ut och blev kanon väder.

  Dagens gäst Marcus sitter och avnjuter en 2,8 när vi precis fått ut grejerna.

Livskvalitet kallas detta  

Vi körde på en timme och bara njöta av vädret och den kalla capricciosan vi hade med oss.

  Jag kollade bort mot horrisonten och såg att det började tona upp sig igen.

  Jag sa till Marcus att nu är det nog bara en timme kvar innan helvetet bryter ut... Satan tänkte jag, ska vi inte hinna få nåt hugg innan ovädret drar in igen..



Där satt den, sa jag några minuter senare och började veva in ett av spöna... Det känns bra denna sa jag till Marcus.. Lätt över 2 kg sa jag och flinade...

  Efter några härliga knycker och lite fajt fick vi upp den i båten. En fin fin 3900g Gösta.


Strax därpå högg en 3kg av dom gröna.Dom "gröna" som är en aggresivare art fick simma tillbaka utan att fotas.

Sen kom Helvetet....Blåst,regn och Djävulens vågor... Fick en 1 kilos Gösta som skulle fotas men av misstag filmade Marcus istället. 
  om ni undrar varför det inte hör något så är det för att det blåser ORKAN  


Vid 22:30 hade vi fått nog och begav oss hemåt.

  Vi avslutade hemma hos Marcus med en härlig Rom och Cola.  


Dagens fisketur får: 3,5 gösar för trevligt sällskap och skapligt fiske.

Wobbler ligan är uppdaterad.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards