Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

EN 5,2 KILOS GÖS OCH KLANEN BUBLIES EFTER MIG

Av Jonas Johansson - 21 juli 2011 12:45

Pang,pang,pang... under loppet av en timme hade jag lurat upp en 5,2 kilos gös, en på 1,8 och en liten rackare strax under kilot. Det var nästan så jag skämdes.......

Men vi tar det från början..

Klanen Bublies hade varit på mig ett tag om att få följa med ut och fiska, vädrets makter verkade vara med mig denna dag så jag gav klartecken till klanen för en göstur.   

   

I klanen Bublies ingår min bästa vän Cristoffer aka Bubblan aka Air Hair aka brother from another mother och han son Melvin aka Damien.

        

Det var med glatt humör vi drog ut på Bolmen för att jaga gösen. Jag måste erkänna att jag kände lite press efter att min stora käft kanske glappat lite för mycket.

  

Andra medlemmarna i Bublies klanen..Från vänster: Jessica aka Spiderlegs, Leo aka Forrest Gumps pajk och så har vi Kristian aka Du ser lite trööött ut Cristoffer aka Klan Leader.

  

Bastarden i Bublies klanen. Björn aka Forrest Gump aka Wooooooofies brother


En trög första timme följdes av ytterligare en. Tålamodet på "mini Bubliesarna" började svikta. Inte så konstigt!! Melvin fyller sex och Leo är nåt år äldre, det finns ju betydligt roligare saker i den åldern än att sitta i en båt jävel utan att få fisk.


Men så.... SMACK.. ett hyfsat hugg på Bubblans spö.. Melvin tog över och började veva, desvärre släppte det innan vi hann se den.

Mini smack på mitt spö och en lill gösta släppte precis när jag skulle lyfta in den i båten... En liten av dom "gröna" var uppe och vände vi båt kanten.


Efter att ha kört mellan 17:00-20:15 hade Klanen Bublies fått nog...

Jag körde in dom, tog farväl och bestämde mig för att köra vidare fram till midnatt.

  Bolmen började lägga sig och det var riktigt behagligt.


Ett rejält böjt spö fångade min uppmärksamhet.

Jag kände att det var lite större men lät båten fortsätta gå. När jag kände några tunga knyckar vågade jag inte chansa utan slog av motorn och kände pulsen stiga.

Der är en härlig känsla att veta att du har nåt större på innan du har sett hur stort det är.

  

En underbar 5200g Gösta   Jag vet att jag ser skräckslagen ut. Men det är inte alltid lätt att styra,hålla koll på spöna samtidigt som du ska ta kort. Skaplig multi tasking.

Efter foto och vägning fick denna skönhet simma tillbaks igen.

  Denna lilla räkan satt på ett av dom andra spöna när jag skulle veva in.


Riktigt trassel hade jag lyckats få till bland dom andra spöna, men glad över fångsten trasslade jag med glädje ut dessa.

   

Solen var på väg ner när jag fått ut grejerna igen....

        Ni NI kan ju tänke er känslan efter ha tagit en skaplig gös och bara njuta av solnedgången...


Körde på glad som en speleman, en halvtimme senare kom ytterligare ett hugg.

  En fin 1800g gös gjorde ett kort besök i båten innan han fick sin frihet åter...

Körde vidare fram till 23:30 men inga fler hugg.

Det var ett tag sedan jag fick nåt större så jag måste medge att jag var sjukt nöjd när jag styrde hemåt.


Klanen Bublies kommer väl efter mig med facklor och påkar efter det här....

Men det är som jag brukar säga: Det är tufft på touren..


För en trevlig tur med The Bublies Klan och en magisk timme får denna runda: 4 gösar av 5 möjliga.


Om vädrets makter är med mig blir det en ny tur ikväll     

Wobbler ligan är uppdaterad.        

 
 
Ingen bild

Spiderlegs

21 juli 2011 15:25

Jag hade ingen aning om att du är i maskopi med Gösta och styr honom och hans likar med remote control. Här hade vi samlat ihop hela tjocka släkten, packat survival kit med godis, chips, mackor, melon, kaffe och dricka ... och så fick vi lite artiga småhugg som plåster på såren efter tre och en halv timma. Ungarna grät, föräldrarna var nervvrak och klanledaren var redo för psykakuten.

Äsch. Skojar bara!!!

Det var jättekul! Nästa gång hoppas vi ha bättre tur med både väder och Gösta. Forrest Gumps son kommer att döööö av lycka om vi lyckas bärga en storgös.

Àtottalör

Kram på dig, storfiskarn!

Jonas Johansson

22 juli 2011 12:02

Det vore en dröm att vara i maskopi med Gösta, att kunna styra honom och hans undersåtar med järnahand är blott en våt dröm:)

Givetvis skall vi göra ett nytt försök och fånga gösta. Med lite flyt kan det ju bli en större.. Desvärre är det långt mellan dessa.
Men man vet aldrig..

Det var i alla fall kul att ni stod ut så länge som ni gjorde.

Out: Göstas Iron Hand;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards