Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

JONAS-GÖSEN 1-1

Av Jonas Johansson - 3 juli 2011 18:37

Veckans fiske har varit lite blandat. Ena dagen nollad och nästa runda 7 gösar varav 2st var helt ok.


Vi börjar med Tisdagens fiske som gick från en härlig mysig eftermidag på sjön med Lisa. Sol,bad och spegel. 

Lisa är den enda som går före gösfisket    

  Mellan bad och solning gjorde jag iordning spöna för en skön trolling kväll.


Och nu kommer fiske bilderna..........................................
..........................

..................................................
......

...............................Nä just det! Den underbara dagen förvandlades till ett blåsigt helvete och jag blev dessutom inte en enda gös.

Dagens tur får 2 gösar.

Min underbara flickvän drar upp betyget från 0 till 2.


Torsdagens fiske skulle visa sig vara betydligt bättre.

Samma väder som senast och jag anade ugglor i morsen.

Men jag fick en förhandstitt på fisket då jag testade djupet på mina smithwickar.

Det högg en liten rackare innan jag ens börjat fiska.

 

Jag drog söderut för att testa ett ställe jag spanat in på kartan.

Jag hade även ringt och terroriserat "Gösexperten" och fått lite mat nyttiga tips.

Det dröjde inte länge innan en 2,5 kg gös presenterade sig.

  Efter denna gös kom dom i strid ström hela kvällen.

   5 st Lill Göstas i denna storleken blev det.

  Det började mulna på framåt 20 tiden detta var den näst sista gösen.

När jag vid 21:30 tiden började ta in grejerna högg en 2.3kg gös som avslutning.


Denna runda får 4 gösar

Inga jättefiskar men kanon väder och bra med hugg väger upp denna runda som den näst bästa i år,


Wobbler ligan är uppdaterad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards