Direktlänk till inlägg 25 april 2011

GÖSFISKE I CLEWER LAKE

Av Jonas Johansson - 25 april 2011 16:22

Full vore väl en kraftig överdrift, men lite mosig var jag nog allt när jag satt i soffan hos Svärmor och Lelle igår.

Vi hade precis avnjutit en underbar påsk buffe och våra bukar var som på rom stinna gösar... Nattens sömn blev inte som tänkt p.g.a några "ung jävlar" till grannar som bestämt sig för att köra party all night medans deras föräldrar troligen helt ovetandes firade påsk på annat håll.

05:00 ringde klockan och i vanlig ordning var det Lisa som hörde alarmet och med en måttad "side kick" väckte mig vid liv "a kryddi kryddi krydd".

Bilen mot Värnamo för att plocka upp min kumpan tillika kapten för dagen Marcus "Clewan" Clewåker

väntade.

Runt 06:30 anlände vi till Clewer Lake där dagens gös jakt skulle utföras.

Vi möttes av en stilla Clewer Lake  


Vi gav os snabbt ut på sjön taggade som fan.

Det dröjde inte länge innan det högg på en av mina Nissar.

En liten jävel från det gröna satt på kroken.

Ut med wobblerna igen och en stund senare fick vi ytterligare en påhälsning från dom gröna. Denna gång försökte den dränka min shad rap.


Det tog nog närmare en timme innan första gösen satt på en bottendraggad Nisse.

Rom stinn som den var blev det givet CR på denna lilla gös  


Sen dröjde det ytterligare en timma innan Gösta hugg till på Clewåkers Wobbler.

Även denna gös fick återgå.  


Sen tog värmen över och huggen uteblev. En till av dom gröna blev det och totalt 2 gösar och 3 gäddor. Inget rekordfiske men en underbar dag på Clewer Lake.


Clewan som var dagens värd   får 3,5 gösar av 5 möjliga.

Detta att jämnföra med Martin "Jurek" Anderson som jag gästade sist i Bolmen som bara får 1 gös i betyg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards