Alla inlägg den 24 mars 2018

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet.

Tankarna rusar i mitt huvud, känns som miljoner tankar på en gång som tar all min kraft och gör mina sinnen grumliga.

Kan inte tänka klart, klarar knappt jobba. Det enda som maler som en dålig film i huvudet är dessa tankar och hur fan jag hamnade här. Jag drömmer om henne på nätterna, hallucinerar och ser henne överallt, jag vill gärna veta, jag måste få veta!!!! Vad har hänt, har hon bara övergett mig utan ett ord, har hon träffat någon annan?

Tanken av att se henne skrattandes, kramandes tätt tillsammans med någon annan gör att ångesten tar över hela vardagen och livet stannar upp totalt, tanken på att hon inte finns vid min sida raderar totalt ut alla svåra och spelar upp alla lyckliga minnen som ett jävla instagram konto i mitt inre, jag vill bara montera ner solen, säga upp mig från jobbet, låsa dörren och stanna i detta eviga mörker nu när hon inte är här.

Jag saknar dig så in i helvete Lisbeth.


Lisbeth? Vem fan är Lisbeth undrar ni.

Det är ju mitt Isborr Mora Ice Easy 200mm så klart och det är BORTA, fattar ni ingenting eller!!!

 

Mitt hjärta är i tusen bitar, vart är du Lisbeth?


Men vänta lite nu!! Är det inte fiske du skall skriva om?


Jo men det var ju så allt detta uppdagades.

Jag utlovade ju en sista rapport från isen innan den släpper och i söndags var tanken att jag Friman aka "welding bastard" och Lisbeth skulle ge oss ut, förberedelserna hade varit perfekta. Alla faktorer hade vägts med guldvåg och platsen hade på kartan valts ut med "fingerspitzengefuhle"


05:00 stod Friman utanför porten, vi vara båda trötta som as så vi lämnade orden till senare för att inte hamna i handgemäng så här tidigt på morgonen pga dåligt morgonhumör. Friman kunde vara som en pitbull på morgonen och ett felsagt ord och hans käftar kunde sitta runt din handled som en rävsax utan chans till frigörelse.


Vi böjade frenetiskt packa bilen för att spara sekunder. Friman kom in till mig i förrådet för att hämta det sista.

Jag såg redan när han steg in att det var nåt i blicken.

Med darr på rösten frågade han- Vart är Lisbeth?


-Vadå, hon följde ju med dig hem sist!!!


-Nä sa Friman, hon var ju så trött minns du väl och ville inte sova borta!!! 


Va fan säger du!!!


Tankarna rusade och ingen av oss kunde tänka klart. 

Efter att ha letat igenom såväl förrådet som lägenheten tre gånger sa jag.

Vad är det sista minnet av henne?


 

Ja det var när jag och Lisbeth höll varandra i händerna på Vidösten sa Friman.


Jag kunde inte låta bli att känna en viss svartsjuka men fortsatte fokusera.


Hon åkte med mig in på ispulkan efter passet sa jag och innan vi packade in i bilen ställde jag henne mot boden............. NEEEEEEEEEEJ VI HAR FÖR HELVETE GLÖMT HENNE VID FISKEBODEN I ÅMINNE skrek jag rätt ut.


Jag såg tårarna strömma ner längs Frimans kind. 


Tänk om hon är borta sa Friman, tänkt...tänk... tänk om någon tagit henne!!!


Innan vi visste ordet av det satt vi 05:25 på väg ut mot Åminne.

 

Hon var inte vid boden!!! trots att det saknade spår letade vi på isen ifall hon tagit sig ut där i kylan i all förvirring.

Jag ropade hennes namn så det ekade i morgonljuset. Dagen var på väg att gry men våra hjärtan var på väg att inse fakta. Lisbeth var borta.


På vägen hem till Värnamo spelade dom "i will always love you" på radion och tårarna slutade inte rinna längs mina och Frimans kinder. Jag försökte hålla Fimans hand men där gick gränsen.


Lägg av för helvete väste Friman.


Friman tittade mot mig med rödsprängda ögon och sa- Vi kan inte ge upp, Lisbeth hade velat att vi skulle fortsätta, hon skulle velat att vi var starka.


Du har rätt Friman, du har helt rätt.


Hemma i lägenheten började en vansinnig jakt på en ny kumpan. Vem fan är uppe 06:00 en söndag?

Clewan!!! Hans barn har ju för vana att vakna prick 05:00 året runt, eller njaaaa nästan året runt. Förra året när klockan ställdes om till vintertid kom en bild av två pigga små pojkar i soffan med varsin pinnglass 04:00 och rubriken En lååååååång dag.


Min magkänsla hade rätt Clewan hade hunnit springa ett halvt varv runt jorden när mitt sms kom. Har du något Isborr? Lisbeth är borta.

Han beklagade sorgen och erbjöd oss låna Rune.


Satan tänkte jag, Rune kan vara så jävla tjurig tidigt på morgonen och dessutom var han endast ett 150mm borr men vad hade vi för val!!


06:30 var vi på väg ut mot slagfältet på Clewelake.

 

Trots det fantastiska vädret och känslan att vara ute kunde jag inte glädjas.

Vi stängde in våra känslor för att orka och med endast blickar till varandra var vi övverens att denna rundan var för Lisbeth.

Men problemen skulle fortsätta. RUNE.... Han var på riktigt dåligt humör och ville inte alls borra idag.

Med våld borrade vi 9 av dom 13 hålen sen var kraften slut.

 

Vi kör ut grejerna å ta vi dom sista hålen sen sa jag medans jag flämtade.

Allt var inte ute innan jag hörde rop och.... var det hejarklacksramsor som kom från horrisonten???


Jesus klapp klapp klapp Jesus klapp klapp klapp!!! Vad fan är det där sa Friman med frågande blick.

 


ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH nej sa jag, Medans hejaramsan fortsatte kom dom allt närmare skanderandes "Fiskejesus Klapp klapp klapp"

Det som inte fick hända hade hänt!!!! två av mina läsare hade hittat mig. Vilken jävla cirkus det blev. Det skulle fotograferas, skrivas autografer och fan o hans moster.

Så sa jag vänligt nu får ni kila vidare, vi har ett uppdrag att slutföra.

Med stora hundögon ståendes på knä framför mig såg jag vad deras blickar vädjade om.


Okej sa jag, ni kan väl få stanna då.

 

Den store lunsen (sittandes i stolen) presenterade presenterade sig som Dwe aka RedOne aka Big Mama.

Medans dena andre tydligen hette Björn aka wounded knee aka Heartbreaker Kid.


Jag fick snabbt ångra mitt beslut att låta dom stanna. Dom höll ju för fan aldrig käft och hejaramsorna avlöste varandra. Men när det högg fick jag fan i mig nog.

 

Det skanderade "Fisket har en ny Zlatan klapp klapp klapp"


Men FÖR HELVETE utbrast jag.

Det är ju en sak att ni jämför mig med Jesus men  Zlatan och dessutom när en gädda uppenbara sig i hålet.

Tystnaden blev total och du skulle kunna hört ljudet av en flintastek falla till isen.


 


Uppståndelsen kring att träffa sin idol och dessutom få en utskällning av den samme blev till slut för mycket för Björn som somnade in i brassestolen.

 

Som om det inte räckte med att två av mina fem läsare hade hittat mig och nöjt sig med detta.

Likt "beliebers" hade dom signalerat halva jävla jodklotet och ett tag kände jag mig som en Bubo Bubo

"Berguv för er okunniga" som knappt kan lägga en brakare i fred utan att onitologen antecknar.


Men varje cirkus måste ha ett slut och så även denna. Jag mutade!!! Går ni lovar jag att nämna er i min blogg. Jag har nog aldrig skådat så mycket folk skingra sig från en och samma plats så snabbt.

 

Äntligen tystnad,äntligen fridfullt, äntligen.....helt ensam med mina tankar.

Lisbeth!!! Ångesten smög sig på och ingen sol i världen kunde hindra mörkret från att ta sig in i mina tankar.

Lever hon vad hände egentligen, Tänk alla ensamma nätter hon spenderade i kylan där ute vid fiskeboden helt naken. Sorgen var total.

 

Jag gömde mina känslor och tårar bakom mina solglasögonen. Jag och Friman sa knappt ett ord till varandra på hela

eftermiddagen. Vi lät tystnaden vara ett skyltfönster för våra känslor.



     

Tanken var att vi skulle kört på till solen droppade över skogen men kraften fanns inte där idag, saknaden efter Lisbeth var för tung att bära.Vi gav upp 15:30 och fisket blev även den en katastrof.


Att bära så här tunga saken inom sig blir olidligt till slut så i tisdags väntde jag mig till min mentor!!!

 


Niclas Sjöblom aka Gösexperten aka Lakeflower. BIG MISTAKE....HUGE.... Jag väntade mig tröst men fick nåt annat!


Jag citerar " Hur i helvete kunde du tappa bort Lisbeth? Det är ju inte så att hon är en påse jordnötter direkt, din jävla klåpare, du får göra som jag gjorde med barnen och deras nappar ha ett band emellan så den inte försvinner.

Är du säker på att kuken sitter fast? Kolla det så du inte ringer o frågar om den imorgon" KLICK


Jag stod där med luren i örat och ingen kvar i på andra sidan, jag kunde inte låta bli att ta ett fast grepp om pjäsen för att säkerhetsställa redan känd fakta. Puuuh den satt fast.


Nu när jag sitter här en vecka senare kan jag fortfarande inte se hur livet skall gå vidare utan Lisbeth.

Jag har ringt Friman för att kolla av läget och kanske på nåt sätt försöka bearbeta sorgen. Han har inte jobbat den senaste veckan och jag blev orolig så jag besökte honom. Dörren stod på vid galvel och i ett hav av uppdruckna sprit och ölflaskor låg han under bordet helt utslagen endast iförd sina kalsonger med motivet av en gös simmandes åt vänster så han skall komma ihåg vilket håll han skall lägga rymdraketen varje morgon.


På bröstet hade han ett nytatuerat hjärta ett plus i form av ett kors och ...... Lisbeth. Detta vackra välsvarvade isborr, tatueringen var hjärtskärande lik. Makalöst kosntverk som han kan bära med sig för alltid. Jag lämnade honom där åt sitt öde.


Jag tog mig till Åbron och funderade på om detta var slutet,ska jag ge upp,ska jag avsluta det här och nu?

ALDRIG.... Jag skall ta reda på vad som hänt Lisbeth och var hon finns.


SNÄLLA har ni några tips eller vill hjälpa till hör av er. Maila mig på: Dubbeldildomedkickstart@hotmail.com


Jag kan inte lova nåt vidare och om detta är slutet vill jag tacka er alla fem läsare för en fantastisk tid.

Skitfiske på er!




Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Skapa flashcards