Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

BLÅSTEN KAN DRA ÅT HELVETE!!!

Av Jonas Johansson - 10 mars 2013 12:04

Där satt jag på lördagskvällen i raggsockar och frös framför tvn när Peter Kondrup presenterade vädret.

Jag förväntade mig en offentlig ursäkt via tvn från hans sida. Förlåt ni som gav er ut på Bolmen och fiskade idag.

Förlåt för att jag sa svaga vindar då det istället blev orkanvindar från HELVETET.

Någon Ursäkt kom aldrig!!!


Jag hade varit snäll i veckan och uppenbarligen samlat ihop tillräckligt med escudos för att kunna ge mig ut på ett pass från isen. Jag har haft ett nytt ställe jag velat testa från isen en längre tid. Har klurat på hur man skulle ta sig dit då det från alla almäna platser blir över 2 km att gå. Men efter rundringning bland stugägare hittade jag en plats 500m därifrån att utgå ifrån. Min maskot DWE aka Big Mama. Hade oxå esudos kvar men dom räckte bara fram till 12:00 så därför fick det bli tidig uppstigning. Klockan ringde 03:00 och jag skulle vara vid mötesplatsen 04:15.

   

TALLBERGA KÖPCENTRUM. Det är Ås eget Ullared.

På plats undrade jag vart Dwe hade blivit av. Ett sms senare fick jag svaret.

Han satt på toa och skulle vara på plats om 7min. Av efarenhet vet jag att Dwes

Toa besök när det gäller nr2 gärna dra ut på tiden. Mycket riktigt så blev 7min till 20 innan han dök upp.

Helvete hur mycket ska det behöva komma ur den där kroppen vid ett toabesök.

 

Det gick knappt att se nåt när vi gav oss ut på isen. Inte helt enkelt att hitta platsen jag sökte i detta mörker.

Men jag tro mig kommit ganska så nära och arbetet med att få ut spön och angeldon sattes igång.

 

 Skynda dig Dwe!!! Den gula jäveln är på väg upp!! Likt vampyrer flyende solen jobbade vi maniskt för att få ut grejorna innan soluppgång.



Va!!!! HUGG REDAN????

 

 Näääää då!!!! Det vara bara jag som drabbats av Alzheimers light och glömt göra färdigt ett don.



Den bitande kylan och dom frusna fingrarna kändes påtagligt varma när man beskådade soluppgången. Det är nåt magiskt med detta ögonblick på dygnet.

     


När solen steg sprack även Peter Kondrups löfte om 3-6 m/s i vindstyrka.

En mysig morgon förvandlades snabbt till ett blåsigt helvete.

 

Dwe är en hårding som spenderat många dagar i dom mörka skogarna i Småland vintertid. Tummen upp tror ni!!

Tummen frös fast i det läget så att vinka kunde vi utersluta.

Som om det inte räckte med blåsten hade isen bestämt sig för att stäcka på sig när det närmade sig vår.

Jag kan ärligt erkänna att jag aldrig hört isar smälla så mycket som den gjorde. Rena åskan under nästan hela passet.

Tänkte för mig själv: undra om detta påverkar fisket???

Det kanske det gör men framåt 09:30 hade vi vårt första fäll... Den hade tagit våran mört den sluge rackaren.

Dåligt jobb av mig?? eller en extrem klurig fisk. Vi väljer det senare!!


På väg tillbaka till BaseCamp kom ytterligare ett fäll. Denna gång satt den som en smäck.

 

Ingen jätte men dock en gös som fick oss att glömma blåsten för ett tag.

Kolla in märkerna den har på sidan!!! Vart kommer dom ifrån? En mega gös?? man undrar ju.

Efter detta hugg blev det inga fler. Vinden tilltog och BaseCamp höll på att lyfta.


Det som var planerat till ett ispass till 12:00 avbröts kl 11:15.

Blåsten krossade oss och Dwes chokladhjul började än en gång

pocka på uppmärksamhet.


Vinden kan dra åt Helvete ihop med "gröna" under 6 kilo.

Till dig Peter Kondrup har jag bara en sak att säga: Du ska få igen!!!


Hang Tight mina 2.... Eller har skaran kanske ökat till 3 läsare?

I vilket fall så håll ut. Fiske blir det så snart jag får tid till det.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Johansson - 3 februari 2019 17:00

Spekulationer och rykten har florerat i massor, Vad har hänt! Har han slutat fiska? Är gnistan borta? Det har till och med ryktats att jag sålt allt, tagit mitt pick o pack och flyttat till Valencia för att driva apelsinodling! Det sistnämda är g...

Av Jonas Johansson - 24 mars 2018 08:20

Jag kan inte fatta att det är sant! Hur fan gick det här till? Jag såg det inte ens komma, hur kunde jag vara så jävla dum. Likt ett barn ligger jag med täcket uppdraget till hakan i fosterställning och stirrar rakt ut i tomma intet. Tankarna rusar...

Av Jonas Johansson - 21 februari 2018 19:34

   Våga,våga inte det var den stora frågan när det kom till att bestämma sig hurvida det skulle bli något fiske eller inte. Vadå inte våga? Vad är problemet undrar ni! Isen för helvete, isen. Ja ja jag vet att Jesus gick på vatten och många fisk...

Av Jonas Johansson - 18 februari 2017 11:32

Ni som eventuellt har högläsning för era barn eller yngre anhängare än 15år ber jag er genast att hålla för öronen för här kommer det!!!! KUKSUGARGÖSTAKANDRAÅTHELVETEIHOPMEDGÄDDORNAOCHMÖRTARNA!!!   Ooooohhh vad härligt att få ur sig det, moge...

Av Jonas Johansson - 27 juli 2016 17:13

Jag skäms, jag verkligen skäms! Jag skulle vilja påstå att jag på egen hand har stått för 5 människors förfall. Jag har svikit, skändat och absolut inte tagit det ansvar som jag borde ha gjort!!!!! Jag ber på mina bara knän om ursäkt till mina 5 läs...

Presentation


Jonas Johansson 39 år. Lyckligt förlovad med världens underbaraste flickvän.... Eller rättare sagt trolovade.
Tillsammans har vi vår lilla son Vincent 4 och lilla trollet Emilia 2 år.Om Lisa skulle få beskriva min "hobby" skulle hon samanfatta den med et

Fråga mig

13 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

GÄSTBOK

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik

BILDER

   

                                                                 

               


Ovido - Quiz & Flashcards